wicca and all things awesome -

Inspiration

I dag gav jag mig ut för att se om björnbären i skogen hade mognat. Det visade sig att det ännu var för tidigt, och att taggarna var jäkligare än på busken i min trädgård. Usch vad jag har rivit mig! Det finns en underbar stig som jag har följt en gång tidigare och som jag även gick på i dag. Naturen är fantastiskt vacker där och fyller mig med lyckokänslor. Jag gick ett stycke från stigen för att sätta mig på en ganska flat sten i solskenet. Värmen spred sig över mina ben, syrsorna spelade på marken under mig, gräset böljde i vinden och när jag slöt ögonen (jag såg omedelbart björnbär för min inre syn, jag har blivit besatt!) hörde jag efter ett tag hesa röster eka över nejderna. Korparna var där, jag är ganska säker på det.

Det är verkligen annorlunda natur här jämfört med där jag bodde innan. Jag måste vänja mig, lära känna den och dess egenheter. Vädret skiftar snabbare här än jag är van vid, det luktar annorlunda, hela energin är annorlunda. Men jag gillar den, den inspirerar mig. Jag vill lära mig att arbeta med den.

Något annat som inspirerar mig är två bloggar jag snubblade över i går. Surfa dit och njut av härlig läsning!

Häxdansen

MånSystrars Klan


Kommentarer
Postat av: Knyttsak

själv hittade jag en hel del björnbär i lördags, så idag blir det syltning!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback