wicca and all things awesome -

Hehe

Jag förstår mig verkligen inte på somliga wiccaner (läs amerikanska wiccaner). För ett tag sedan såg jag en video på YouTube där man fick se en intervju med en wiccansk präst som bar prästkrage. För att inte tala om Correllian (som vissa kallar en tradition inom wicca, men som inte verkar stamma ur wicca alls och dessutom har en alldeles egen tideräkning!), vars dräkter påminner om kristna. Jag förstår inte varför man vill använda kristna liturgiska klädnader!

Nu senast såg jag en annan rolig grej. En kvinna på ett forum som på flera bilder stod leende utspökad i dels en mörkblå mantel, dels en morgonrocksliknande, grön dräkt med keltiskt mönster (inomhusblixten var väldigt omystisk måste jag säga). Armarna var öppnade i en riktig "gudinne-gest". Och pricken över i:et: på altaret stod en behållare "Holy Water" med ett tjusigt guldkors på.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha! Fick mig ett gott skratt där :-)

Postat av: Gealach

suck Jaja, de trivs väl med det de gör, men man kan ju inte låta bli att undra hur de tänker...

2010-02-15 @ 22:34:33
URL: http://gealach.wordpress.com
Postat av: Tika

Hehe, ja, det verkar lite knepigt, hm :P

2010-02-15 @ 23:04:22
URL: http://vittrantika.wordpress.com/
Postat av: Charlotte

Haha! Väldigt roligt!

2010-02-19 @ 13:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback