wicca and all things awesome -

Imbolc

Vilken Imbolc vi hade i tisdags, så mycket snö! Covenet träffades förra helgen, men jag spelade teater, liksom kommande helg och var tvungen att göra ett val. Jaja, det är trevligare att välja mellan två roliga saker än två jobbiga! Men jag är ledsen att jag gick miste om det. I tisdags spelade jag också teater och kom hem sent, så orken att fira fanns inte riktigt där. I stället började jag redan i måndags att måla en bild i min ena skuggbok. Då hade jag ingen egentlig tanke med det, men det utvecklade sig snart till en kvinnogestalt jag tycker påminner om Brigid. I tisdags överraskades jag även av ett superfint armband på posten, laddat med Brigids energier! Ibland känner man sig bra bortskämd. Tack!

Imbolc tänker jag däremot fira en bit in i februari, kanske när snön börjar smälta bort lite.


Kommentarer
Postat av: Auranah

Vi har en meter snö i trädgården. Imbolc firades därför inomhus. Hoppas att du firar snart. Minns hur det gick det året du inte firade Imbolc.. snön låg kvar i MÅNADER! :D

Postat av: Tika

Ja, det är så härligt med all snö så jag vill helst att den ska ligga kvar ett tag! Är så virrig bara, så jag planerade dan innan vad jag skulle göra, å nästa dag hade jag fullständigt glömt bort att det var Imbolc, kom på det dan efter det, blir tokig på mig själv snart :P

2010-02-05 @ 10:26:56
URL: http://vittrantika.wordpress.com/
Postat av: Ceriadwen

Auranah: Haha! Jag lovar att inte vänta för länge i år! ;) Hihi.



Tika: Det är lätt hänt! :)

2010-02-06 @ 19:03:50
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Adelaine

Vad är det för coven du är med i?

Själv letar jag efter ett, men de är alla så undercover att jag inte hittar något.

Har du lust att berätta lite om ditt så maila mig gärna; [email protected]

2010-02-08 @ 13:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback