wicca and all things awesome -

Dröm: djurhuvuden

Det blir inte så mycket skrivet just nu. Jag spelar mest teater om dagarna och STORMTRIVS med den livsstilen! Någon föreslog att man kanske skulle försöka söka ett stipendie så man kunde utbilda sig lite mer... Det vore en dröm, för fler studieskulder än de fem åren på lärarprogrammet vill jag inte dra på mig! Pjäsen går i alla fall bra och vi har fått jättefina recensioner. :)

 

I natt hade jag en lite sorglig dröm. Jag drömde att jag hade gått till en kyrka för att lyssna, bara för att få lite andlig gemenskap. Haha! Jag satt högt upp (som på en övervåning) och tittade ner på männen (förstås var det män som pratade) som förde en hetsig debatt om något i Bibeln. Jag tänkte, att här pratar de i alla fall om andliga spörsmål!

 

I nästa drömscen var jag utanför kyrkans grindar och såg på när folk gick ut. Det var mörkt, och helt plötsligt fick människorna djurhuvuden! Det var kaniner och sorkar om vartannat. Det påminde om filmen The Wicker Man, när de klär ut sig vid Beltane.

 

------------------------------------
Och så försöker jag lära mig sticka... Det går sådär. I går avslutade jag min andra trekantssjal och den fick inte alls formen jag hade tänkt mig, den är monsterstor!!! Så nu måste jag försöka hitta ett mellanting mellan första (som blev för kort) och andra sjalen... Medan jag funderar på det ska jag däremot försöka sticka ett par pulsvärmare i ett underbart blått ullgarn som jag köpt. Det är blått som ett riktigt djupt vatten.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej. Jag vet inte om du minns mig men vi chattade en del med varandra för några år sedan (tror jag det var, föreställer mig att du flyttade någonstans där omkring i alla fall samt att det var ett tag sen om det sätter något tidsperspektiv på det hela) och sen föll allt i glömskan. Läste nyligen Alan Richardsons bok om Alister Crowley och Dion Fortune (med underrubriken; The Logos of the Aeon and the Shakti of the Age) och kom av något skäl att tänka på dig igen, och jag hittade tillbaka till din blogg! Tänka sig! :)



Vet inte om du minns mig alls men det är kul att se att du fortfarande bloggar om Wicca.



Hoppas allt är väl med dig.



Vänliga hälsningar

/Sarah

Postat av: Ceriadwen

Visst minns jag dig Sarah! SÅ länge sedan var det trots allt inte. ;) Men något år i alla fall.



Kul att du bloggar igen, jag följde din tidigare tills du slutade.



Det låter som en intressant bok du fått tag i! Jag är väldigt förtjust i Dion Fortune, så jag vet inte; kanske nämnde vi henne någon gång i en konversation. :)



Ha det gott så länge!!!

2010-08-01 @ 02:48:06
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Sarah

Mycket möjligt att vi kan ha gjort! :) Ska köpa på mig lite av hennes litteratur att varva det jag annars läser med så fort jag fått lite pengar igen tänkte jag. :)



Känns hur som helst väldigt kul att hitta tillbaka till din blogg igen och se vad du har för dig! :)



Kram /Sarah

2010-08-01 @ 09:27:53
URL: http://syntkatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback