wicca and all things awesome -

Fullmåne, juni

       

(KLICKA FÖR STÖRRE BILDER)

I går var det junis fullmåne. Jag gick ut vid 20.00 till mitt lilla ställe i skogen, eftersom vädret var så klart och vackert. Något stort djur hade varit där och bökat runt som tusan i jorden! Inte i cirkelområdet, men strax intill. Inuti cirkeln växer det knappt något, jag undrar om det är för att det är sten under eller något... Har inte fått kläm på det. Men tacksamt att man bara behövde städa bort några långa grässtrån.

Stången från Beltane hade nu äntligen fallit, det var ett under att den höll sig uppe så länge som den gjorde, fastkilad mellan några små stenar. :) De små böneknytena hängde kvar runt den, men från min tråd saknades två stycken. Jag undrar var de kan vara nu, eller kanske i vems mage...?

Redan på väg genom skogen irriterades jag av myggen. Så fort jag kom fram satte jag fyr på rökelsekolet och lade på en nypa. Otroligt nog verkade det fungera, men lättnaden var kortvarig för snart verkade de fatta att röken inte utgjorde någon egentlig fara. Jag genomförde i alla fall min ritual, men då jag hade gjort en tarotläggning fick jag helt klart nog. Myggorna var överallt och försökte febrilt att komma innanför mina kläder och inpå min bara hud!

När jag hade tackat och dragit tillbaka cirkeln och dessutom packat ihop sakerna, drog jag en lättnadens suck över att äntligen få fly. Man glömmer mellan varven, men jag tänker ALDRIG mer ha sommarritualer i skogen efter solens nedgång!!! :P

Bilden på mitt ben är från i dag, visst är det tjusigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback