wicca and all things awesome -

Avundsjuk

I dag kom ett informationsblad från den lokala kyrkan som innehöll deras programutbud. Det var en hel drös med föreläsningar kring allt från kristendomens historia till prästens uppdrag. Avundsjuk blev jag i alla fall. Man upplevde verkligen när man läste att här, här fanns en lång tradition och otroligt mycket att studera: och folk som kunde lära ut! Det fanns så mycket att ta del av, så många olika aspekter av religionen. Tänk om wicca någon dag kunde hamna där? Men som vanligt kan man fråga sig om det ens är önskvärt.

Men just nu är jag trött på att tänka så, jag vill lätt kunna ta del av folks erfarenheter, tankar och kunskap. Gah, jag är trött och ska lägga mig. Kanske kan jag utveckla dessa tankar när jag kan tänka klart igen. God natt.


Kommentarer
Postat av: Anna

Håller såååå mycket med dig! Blir lika avundsjuk jag när jag går för bi (varje gång till affären) den lokala kyrkans anslagstavla! De största problemen med hedendom ser jag som 3: 1) Det finns fortfarande kvar en viss rädsla och behov av hemlighetsmakeri. Så alla som finns runt om syns inte. 2)Det finns mer inriktningar och traditioner än det finns hål i en sweizerost! 3) Delvis pga punkt 1 men också kanske, kanske pga lite högmod så är vi väldigt slutna. Våra föredrag håller vi ogärna öppet utan bara i små slutna grupper. Så din och min dröm är nog långt långt borta:(

Postat av: Ceriadwen

Men Anna, om vi drömmer om det så måste det ju finnas fler! Det kan inte bara vara vi...



Jag håller med dig om punkterna, det är ett problem i det här fallet. Jag tycker att det är så synd att vi är så otroligt slutna, jag hittar inga likasinnade alls här nere. :( Bara mammor som lånar sina döttrars pentagram för att smycket är vackert... :P

2010-06-07 @ 23:04:50
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback