wicca and all things awesome -

Förbereder mig...

Här sitter jag med en kurrande mage och dricker grönt te. Jag fick för mig att jag skulle fasta innan min ritual. Det är inget jag gör speciellt ofta, men kanske en... 40 % av gångerna? Men jag är inget mattesnille. Hur som helst höll jag på att dö när vi var och handlade och jag fick syn på fikabrödsdisken! Jag är en människa som är fruktansvärt styrd av mitt blodsocker, och jag känner redan nu att det närmar sig den röda gränsen, haha!

Jag tittar även på listan över saker jag ska packa för att ha med mig ut i skogen. Jag förfasar mig. Jodå. "Är allt det där verkligen nödvändigt?!" frågar jag mig. Nej, det är inte nödvändigt, men det är värt det. Mina sinnen kräver det! Jag ska försöka packa lite smartare än vid Litha, eftersom jag hade samma mängd då. Tyngre saker i ryggsäcken, lättare saker i den stora påsen.

I går bakade jag brödgubben till ritualen. Det kan hända att det är min "finaste" gubbe hittills, men det finns fortfarande stora utvecklingsmöjligheter... ;)



Och så kan jag berätta att jag proveldade min rökelse i går. Det gick bra, men tyvärr förbränns alla goda lukter på några minuter och så ligger kulan där svart och dan. Därför ger jag rådet att verkligen hålla sig till storleken ärta! Ska spara några kulor till nästa år och se om doften har förändrats nämnvärt.


Kommentarer
Postat av: Moonwitch

Ja, gå förbi fikabrödsdisken medan man fastar är nog inte vidare smart...fast å andra sidan så känner man sig nog väldigt ståndaktig efteråt om man lyckas att bara gå förbi...:)

Vilken fin brödgubbe du gjort..:) Önskar dig ett härligt firande ikväll.

Kram!

Postat av: Ariadna

En underbar Lughnasadh till dig! :) Vilken fin brödgubbe! ;)



Kramar och Var Välsignad!

2011-08-01 @ 15:40:16
URL: http://dimmornasdotter.bloggplatsen.se
Postat av: Lilitha

Härligt inlägg att läsa... Kram söta

2011-08-02 @ 01:00:27
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Micka

Vilken underbar brödgubbe!

Hoppas du hade en fantastisk Lammas :)

2011-08-02 @ 21:28:08
URL: http://magicanatura.blogg.se/
Postat av: Angelika "BlueRain"

Starkt gjort av dig ändå, själv snaskar jag godsaker nästan varje dag, blir en alldeles avskyvärt elak person om jag inte fått socker i mig, hemskt!



Fin brödgubbe :-) Min tappade nästan armarna haha ;-)

2011-08-03 @ 15:51:43
URL: http://angelikavaalaewenson.wordpress.com
Postat av: neina

Låter härligt och tack för tipsen! Tja föresten, härligt utom fastan. Men ibland går det och då är det verkligen meningsfullt. Hoppas du återhämtade dig också! Kram

2011-08-03 @ 23:22:18
URL: http://hyllebaer-neina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback