wicca and all things awesome -

Svängningar

Visst är det lustigt hur det kan svänga? Göteborg har blivit uppskjutet till nästa sommar! Min man hade inte hjärta att lämna eleverna och enheten han har varit med och startat upp, nu när alla från det gamla arbetslaget är borta. Det skulle förmodligen falla som ett korthus. När han meddelade detta till cheferna blev han dessutom erbjuden en hel massa pengar för att stanna kvar. Härligt! Nu stannar vi alltså och sparar ihop till handpenning så vi kan köpa bostad i Göteborg, om vi inte hittar något vettigt att hyra.

Anna, jag tyckte det var så typiskt när du skrev att ni skulle flytta hit, men nu kanske vi hinner umgås lite i alla fall. När flyttar ni?! :)

Har kommit igång ordentligt på nya jobbet också, och träffat eleverna några gånger. Som mest har 8 personer av 19 kommit... Det blir väl en chock när resten kommer, men hittills har det gått bra och varit trevligt!


Kommentarer
Postat av: Micka

Det var helt enkelt inte menat att ni skulle flytta ännu! Det är bara att lyssna på universum, och hänga med ;)

Postat av: Ceriadwen

Nej jag tror att det finns minst en sak jag ska ta itu med innan jag flyttar, som jag inte ska fly ifrån.

2011-08-20 @ 21:08:54
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha ha! När jag läste din titel så trodde jag du skulle skriva angående på årstidernas skiftningar. För nu känns det åtminstone här att det är höst på G! Förra veckan så viskade vinden om det. Men då var det bara löften och påminnelser. Nu har det verkligen skett. Vet du om att du måste ha världens goaste man! Tänk att offra sig så för sina elever! Och vad härligt att han fick en så generös belöning som bevis för att medmänskligheten fortfarande lever! Hurra för det! Och tänk vad härligt att kunna köpa ett eget hus! Cooolt!



Jag hoppas att vi skall kunna flytta så snart som möjligt. Har väntat på att saker skall falla på plats så länge nu att jag snart tar saker i egna händer...

2011-08-21 @ 08:26:05
URL: http://www.jordensrost.se
Postat av: Linn (knyttsak)

Tänk så det kan bli. Det är väl helt enkelt meningen att ni ska stanna kvar där ni är ett tag till.

2011-08-25 @ 13:09:43
URL: http://knyttsak.blogg.se/
Postat av: neina

Vad glad jag blir för er skull över detta också! Det låter som att det kom rätt i tiden. Skönt! Och ni har ju hela framtiden för er :D Kram!

2011-08-25 @ 13:50:22
URL: http://hyllebaer-neina.blogspot.com
Postat av: Angelika "BlueRain"

Kanske skönt att få stanna upp och känna efter också, ibland går det för fort så man inte hinner reflektera över förändringarna, nu kan ni båda få god tid på er att ordna bra boende och så till nästa år :-)

2011-09-02 @ 11:52:43
URL: http://angelikavaalaewenson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback