wicca and all things awesome -

Dåndimpen

Tack för era kommentarer om min lilla kissekatt!

Vi åkte till veterinären i tisdags, men han hade ingen feber och verkade inte ha ont någonstans när han blev undersökt. Han var dock lite uttorkad förstås, så han fick koksaltlösning insprutad under huden (i stället för dropp, jättebra!). Så min lilla katt förvandlades till en mini-dromedar med en pyttepuckel som kroppen kunde dra vätska från. Tänk att det kan fungera så bra och praktiskt!

Hon gav också missen av en speciell kattmat som var extra näringsrik, och den åt han glupskt! Det var en OTROLIG lättnad att se honom äta!!! Han åt ännu mer när vi kom hem och blev piggare, så vi kände oss ganska trygga i att lämna honom över onsdagen för att åka på begravning.

Begravningen var fin och det kändes som ett bra avslut. För mycket Jesus-snack för min smak förstås, men det får man ju faktiskt räkna med. Prästen kom fram efteråt och upplyste mig om att det var han som hade döpt mig en gång i tiden. Jag fantiserade om att svara:

"Jag gick ur Svenska Kyrkan för många år sedan, ditt jobb är ogjort, präst!" :D

Hihi, fantisera kan man ju, men det skulle jag aldrig säga. Efteråt fikade vi nere på begravningsbyrån och stämningen var lättsam med många skratt. Det var jättetrevligt.

Jo just det, när vi var hos veterinären ringde min mobiltelefon. Jag var ju på anställningsintervju hos SFI i höstas, men det jobbet gick till en annan. Nu hade de fått in en liknande tjänst och tänkte på mig! I torsdags åkte jag dit för att träffa lärarna och prata med rektorn. Hon erbjöd mig en sådan jäkligt bra lön... Om man jämför med mitt förra vikariat har min månadslön stigit med 4500 kr! Men då hade jag jäkligt sunkig lön innan iofs.

Hur som helst så har jag provanställning i en månad, så får vi hoppas att det blir förlängt. Fram till sommaren i så fall. Jag börjar på måndag, och nu har man börjat räkna ner de nervösa timmar som är kvar... Det känns trots allt bättre än när jag var där på den första intervjun. Jag får väl helt enkelt pröva och så får vi se hur det går!

Hoppas ni håller alla tummar och tår för mig, det behöver jag! I kväll ska jag fira esbat och hoppas även få lite pepping uppfrån. ;)


Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att kissen mår bättre nu! De blir verkligen som våra egna små barn eller hur?

Postat av: Moonwitch

Vad skönt att allt är bra med kissen igen och att begravningen blev fin och ljus. Gillade din tänkta kommentar till prällen...;)

Håller alla tummarna för ditt nya jobb...:)

Kram!

2011-02-27 @ 18:57:38
URL: http://ritamang.blogg.se/moonwitch
Postat av: BlueRain

Så glad att höra att allt går väl! Håller absolut alla tummar och tår för dig, hoppas du kommer trivas på nya jobbet och att du får förlängt sen :-)



Kram och lycka till!

2011-02-27 @ 23:18:01
URL: http://bluerainwicca.wordpress.com/
Postat av: Micka

Vad härligt att katten mår bättre :)

Håller alla tummar och tår jag kan för dig:D

Ta hand om dig.

Kramar

2011-02-28 @ 18:40:53
URL: http://fullinsyn.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Anna: Ja mina katter är verkligen mina bebisar!!! Crazy cat lady! ;)



Moonwitch, BlueRain och Micka: Tack för lyckönskningarna, det värmer hjärtat! :)

2011-02-28 @ 19:38:52
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Korpöga

Skönt att höra att det gick bra med katten!

Lycka till med allt!

2011-02-28 @ 21:15:11
URL: http://www.muninkorpvinge.blogspot.com/
Postat av: neina

Ja, det var en lättnad att höra att kissen fått lite aptit.



Bra att det var en fin begravning också.



Och - grattis till de goda nyheterna! Hoppas att provanställningen leder till förlängning! I vilket fall som helst så är det ju en rolig händelse just nu! Kram!

2011-03-01 @ 00:12:31
URL: http://hyllebaer-neina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback