wicca and all things awesome -

Aftonrit till Aset

Var hälsad Aset, strålande Gudinna

Dagen är till ända

och natten har anlänt

Solen har sjunkit

och stjärnorna träder fram

Det här är aftonriten

Riten för att avsluta

dagens ljus

Låt ditt instrument ljuda

och hälsa dig med vördnad

Aset, strålande Gudinna

Till veken höjer jag elden, på altaret helgat åt dig

Aset, strålande Gudinna

Och nattens rökelse stiger, sött blandad

För att förbereda mitt sinne på att förnimma dig,

Aset, strålande Gudinna

som reser sig bakom mig som en gyllene flamma

Och sveper över min rygg med konstfulla vingar

Jag blottar min nacke för dig

Låt din portal välkomna dig

Aset, stora och strålande Gudinna

Jag höjer mina händer till hänförelsens böjda båge

Jag höjer dem igen till invokationens skarpa vinkel

Kom, stora och strålande Gudinna

Kom i din styrkas och kärleks fullkomlighet

Låt dina plagg för ett ögonblick klä dig

Aset, stora och strålande Gudinna



(Text från insidan av Unas-pyramiden vid Gizaplatån, Egypten)

 


Kommentarer
Postat av: Moonwitch

Så vackert så man får gåshud. Misstänker att du även varit varit på platsen där denna inskription finns.

Kärlek och ljus!

Kram!

Postat av: Ceriadwen

Inte ännu i detta liv! ;) Kram!

2011-01-01 @ 21:16:17
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Tina

Jovisst är det okej att du länkar!!



Underbar text =) Glad fortsättning på det nya året.



Kramar

2011-01-01 @ 22:40:39
URL: http://colouredgirl.blogg.se/
Postat av: Ariadna

Vilken vacker dikt! Särskilt uppskattar jag mellanstycket som beskriver hur den gudomliga närvaron känns. :)



Kram och Var Välsignad!

2011-01-02 @ 13:06:15
URL: http://dimmornasdotter.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback