wicca and all things awesome -

Wiccas kosmologi del 2

Jag har nu gjort två försök att undersöka Farrar och Bones kosmologi genom meditation; i går och i dag. Jag har bara sett det som experiment, för att se vad som händer och vad jag uppfattar.

I går tänkte jag genom Vattnets sfär ta mig vidare till Underjorden. Men hur det nu gick till kom jag till Jordens sfär i stället, till min förvåning. Det kändes lite som att någon tänkte "Nu ska du inte vara kaxig och tro att du kan resa här hur du vill." Men det kanske bara är min fantasi. Jag träffade hur som helst ett väsen där som verkade vara en guide, och jag lovade att jag skulle återkomma.

Mitt försök i dag gick inte alls bra. Jag fick aldrig till någon skärpa i mina syner, ingen fokusering. Allt kändes bara fel. Jag försökte resa upp, en väg jag inte är så van vid. Först försökte jag resa via ett träd, sedan ett berg. Men nej, det ville sig inte, så jag släppte taget och svävade lite fram och tillbaka tills jag hamnade i ett väldigt avslappnat tillstånd. Det gränsade verkligen till sömn. Plötsligt (det var verkligen inte mitt medvetna jag som skapade de bilderna) såg jag framför mig en bok, som jag skrev i med rött bläck. "Come to me" skrev jag samtidigt som jag hade bilden av en kvinna (men inget speciellt utseende) framför mig. "Jaha, nu har jag kallat någon till mig!" var min första reaktion på detta, för det kändes precis som en stor energi som rörde sig från mig till henne.

Har ni varit med om något liknande? Jag undrar varför jag skrev på engelska i boken. Och jag undrar hur jag skulle reagera om en signifikant kvinna helt plötsligt skulle dyka upp i mitt liv! ;)


Kommentarer
Postat av: Moonwitch

Boken du läser är väl på engelska eller? Då är det kanske inte så konstigt att du skrev på det språket också.

Låter lite spännande, håll oss uppdaterade om en sådan kvinna skulle dyka upp. Gör hon det tror jag säkert att det kommer automatiskt vad som är meningen med ert möte.

Kärlek och ljus/Kram!

Postat av: Ceriadwen

Jag tror väl inte direkt att det kommer dyka upp någon, men OM det nu skulle göra det ville jag ha detta nedtecknat! ;)



Jag såg en diskussion på YT där man diskuterade språk och andlighet. Vissa kände sig mer andliga när de använde ett annat språk i ritualer etc. Jag kan förstå det eftersom man då gör en väldigt tydlig avgränsning från vardagen. I likhet med att sätta på sig rituella smycken/kläder etc. Det har hänt att jag har blivit tilltalad på engelska även i meditationer. Jag vet inte om det finns ett samband mellan detta och teorin.

2011-01-04 @ 21:55:10
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Vargkvinnan

Ohh va spännande! Kvinnan som du kallade på kanske inte pratar svenska? Finns det något mer spännande än nya bekantskaper i ens liv? :)

2011-01-05 @ 23:03:53
URL: http://vargkvinnan.blogspot.com/
Postat av: Ariadna

Det var intressant :) Jag har läst någonstans att att engelska är änglarnas språk (ängelska) så varför inte ;) Hihi!



Jag har mediterat över kosmologin tre gånger själv, men innan jul. Första gången vandrade jag spiralvägen uppåt och passerade förbi portarna till elementsfärerna och träffade min astrala guide och totem vi trädets rötter. Det gick bra. Andra gången gick jag för att undersöka jordelementets sfär och det gick hyffsat. Tredje gången jag skulle prova så gick ingenting. Allting var blank och suddigt och jag kunde inte koncentrera mig. Jag ska fortsätta och arbeta med detta för jag tycker att det är väldigt intressant. Jag har även börjat göra en skiss med mer detaljer för att jag ska förstå kosmologin. Brukar sitta och titta och filosofera över den och det är faktiskt också ganska givande :)



Kramar och Var Välsignad!

2011-01-06 @ 07:46:45
URL: http://dimmornasdotter.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback