wicca and all things awesome -

I regnet

Ja det är bara att acceptera, sommar i Sverige innebär oftast en massa regn. MEN, det behöver inte vara av ondo, i går hade jag en fantastisk stund ute i regnet!

Dagarna innan hade varit väldigt varma och jag hade bränt mig lite. Hettan satt kvar i skinnet, så när jag såg regnet falla vid 20.30 på kvällen ville jag bara ut och svalka mig. Det var fortfarande ganska ljust och varmt. Så barfota, med utsläppt hår, luftig lång kjol och linne gick jag ut. Jag var superstrategisk (för att vara jag) och lade en handduk på golvet tills jag skulle komma in igen med blöta fötter.

Jag hoppade ner från altanen och landade i det fuktiga gräset. Jag går barfota alldeles för sällan! Känslan av det mjuka gräset under fötterna, och de smeksamma regndropparna som rann längs mina nakna armar var fantastisk. Jag vandrade långsamt bort till mitt örtahjul och vandrade ut på stenarna, precis som jag brukar i min meditation. Den lummiga grönskan omgärdade mig. Jag skrattade av en bubblande lycka djupt i mitt väsen. Mitt i lyckan undrade jag ändå vad grannarna tänkte om de såg mig från sina fönster? Men det spelade ingen roll, jag kände mig fri! Jag böjde mig ner och beundrade mina örter, citronmelissen har blivit enorm! Tog några blad och en blomma från timjan och doftade på en lång stund. Andades in, in och in.

Sedan stod jag i säkert tio minuter på träaltanen och funderade, tittade på måsarna och skatorna som trots allt var ute och flög. Jag tänkte tillbaka på Litha och den magi jag gjorde då, bekräftade den. Vände upp ansiktet och lät regnet rena mig. När jag gick in var det egentligen bara fötterna och håret som var blött, jag behövde inte ens byta kläder fast jag nog var ute i regnet i 20 minuter!

Avslutar med en underbar sång jag hittade i dag!



Kommentarer
Postat av: Moonwitch

Vilken underbar upplevelse...:) Blev verkligen smittad att göra detsamma....får vänta in regnet först bara...;)

Postat av: Micka

Vad härligt det låter! :)

2011-07-04 @ 17:45:29
URL: http://magicanatura.blogg.se/
Postat av: neina

Så ska livet levas! För då känner man verkligen att man lever... En av mina mest avgörande stunder i att komma hem i mig själv var just när jag släppte loss och dansade i ösregnet... Det låter underbart där du bor, med ett örtahjul, altan och allt!



P. s. Om du inte sett det, jag har lämnat ett svar på din kommentar på min blogg, "konstigheter i bloggen-inlägget" :)

2011-07-04 @ 23:39:43
URL: http://hyllebaer-neina.blogspot.com/
Postat av: Asynja

Underbart inlägg! Jag blev alldeles lycklig av att läsa det.

2011-07-07 @ 14:01:27
URL: http://waytowicca.wordpress.com/
Postat av: Angelika "BlueRain"

Låter härligt! Sånt gör jag alltför sällan, borde vi kanske alla göra oftare :-)

2011-07-13 @ 22:57:03
URL: http://angelikavaalaewenson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback