wicca and all things awesome -

Med fullkomlig kärlek och tillit

Nu har jag suttit och läst några olika människors tankar om "In Perfect Love and Perfect Trust", en fras som förekommer i Wicca.

Ibland förekommer orden när vi ska träda in i cirkeln; Hur träder vi in? Med vilken intention? Hur bemöter vi våra covenmedlemmar?

Vi blir inte bara ställda frågan, vi blir utmanade, och ofta används athamen riktad mot personen på utsidan. Vi blir faktiskt temporärt hindrade från att träda in i cirkeln tills vi svarat. Men orden ska inte bara tomt återges, det ska inte bara vara ett minnestest. Frågan är inte hur vi känner inför de andra i cirkeln, om vi känner kärlek och tillit. Det är som en person skriver
här, ett aktivt val. Vi använder vår vilja och intention när vi bemöter andra med fullkomlig kärlek och tillit. Därför är det helt rätt att bli utmanad med athamen, redskapet för vår vilja, och inte bägaren, redskapet för känslor.

Läs texten i länken, jag tyckte den var mycket bra!



Kommentarer
Postat av: Micka

Jättebra artikel och mycket tänkvärd artikel!



Kramar

Postat av: BlueRain

Ja, den fick mig att tänka :-)

Jag påmindes om hur det var när jag sjöng i kör. Jag umgicks inte med många av de andra tjejerna privat, en eller två av dem kände jag att jag förmodligen aldrig skulle bli vän med, men så fort vi ställde upp oss för att sjunga, lade vi bara ifrån oss alla eventuella tankar vi kunde ha om varandra, och förenades tack vare vår körledare som fick oss att sjunga hur vackert som helst!



Jag har aldrig varit med i en Cirkel nångång, men kan tänka mig att det skulle kunna fungera på samma sätt :-)

2011-06-07 @ 21:34:54
URL: http://angelikavaalaewenson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback