wicca and all things awesome -

Sweden Rock - symbolernas Mecka

För några veckor sedan var jag på Sweden Rock Festival. Precis utanför själva festivalområdet är en skapligt stor marknad med diverse bandtröjor, smycken, mat m.m. I ett av smyckesstånden såg jag en närmast bisarr mängd pentagram. Jag har faktiskt aldrig sett en sådan mängd olika variationer på ett och samma ställe! Det fanns till och med ett ganska utpräglat wiccanskt; en platta med ett pentagram och månfaserna. Jag blev rätt full i skratt över detta överflöd!

Den symbol som helt klart dominerade i tatueringar och halsband som bars, var torshammaren. Såg det bara på män, men så är det ju män som dominerar i antal på festivalen också. Jag fick stor lust att göra en privat undersökning, vilket guldläge att fråga ut folk varför de bär just den symbolen och vad den betyder för dem!

Det blev inte något pentagram för mig, utan ett underbart ankh-kors i silver. Jag har varit på jakt efter ett ganska länge och nu hittade jag ett jag verkligen gillade. Me happy!


Kommentarer
Postat av: Moonwitch

Den undersökningen skulle jag väldigt gärna vilja ta del av...:)

Postat av: Ceriadwen

Ja, eller hur?! :D Om jag går även nästa år så får jag väl göra slag i saken.

2011-06-24 @ 14:07:45
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Micka

Åh ja jag hade också mycket gärna sett resultaten från en sådan undersökning. Den är ju idag förknippad med så mycket så svaren skulle nog bli väldigt olika :)



SV: Jaa, det är lite som att ha på sig kläder som får en att känna sig extra snygg eller cool eller nått, och just röd får mig verkligen att känna mig stark :) Jag har för övrigt blekt mitt hår några gånger för att kunna få den här färgen. Slitsamt för håret, men värt det! :)

2011-06-24 @ 16:01:07
URL: http://magicanatura.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback