wicca and all things awesome -

Trött men glad

Jag har inte orkat eller hunnit skriva så mycket på sistone! Det nya jobbet tar mycket energi, det är första gången jag har en heltidstjänst, och två dagar i veckan är jag på jobbet till 18.00. Det går dock bra hittills och studenterna är underbara! De är så otroligt artiga, trevliga och ambitiösa. Det är man inte bortskämd med som lärare i den "vanliga" skolan faktiskt. Där är det inte många som ler, tar i hand och tackar för lektionen. Vilka härliga människor! En man från Somalia kom fram till mig i måndags och sa att det var bra att jag var så glad. :)
 
Det verkar vara goda chanser att jag får stanna ända till jul, har rektorn sagt! Hon jag vikarierar för är ju mammaledig.

Jag är ledsen att jag inte har hunnit kommentera så mycket på era bloggar heller. Jag läser (med stort nöje) men orken räcker inte längre just nu.

Jag hoppas ni mår gott, mina kära cybervänner! Må rätt låt vinna imorgon i Melodifestivalen! ;)

Vem håller ni på...?


Kommentarer
Postat av: neina

Åh så roligt att du har det bra (om än många och långa dagar) och att det ser ut som att du kan få vara där ett tag! Blev så glad när jag såg att du fått upp några nya inlägg :)



Ser fram emot att läsa mer om dina tankar och erfarenheter - när ork och inspiration finns!



Kram!

Postat av: Språkpolisen

Var ligger Somalien?!?!? Somalia ligger iaf i Afrika...

2011-03-13 @ 12:25:26
Postat av: Ceriadwen

Språkpolisen: Oj då, tryckfelsnisse var i farten! ;)



Neina: Tack! Jag läser allt du skriver men är dålig på att kommentera, ska försöka bättra mig! <3

2011-03-13 @ 12:59:56
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: BlueRain

Roligt att du har det bra på nya jobbet! Trots långa dagar verkar det ändå vara givande, men då är det klart att man får lägga vissa saker åt sidan :-)



Har själv bloggtorka nu, men verkar inte vara ensam om det, står still på de flesta bloggar just nu faktiskt, våren som gör det kanske? Hoppas du har varma, soliga dagar också! :-D

Kram!

2011-03-17 @ 11:38:59
URL: http://bluerainwicca.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback