wicca and all things awesome -

Månfasernas påverkan och astrala strömningar

Jag kom ihåg i morse att jag hade tänkt skriva om mer igår. :-)

Jag hade tänkt resonera lite kring hur jag känner mig vid det olika månfaserna. Iakttagelser jag har gjort innan har mest varit vid avtagande måne och fullmåne. Vid avtagande måne har jag känt mig väldigt kreativ och haft rätt så mycket energi, kanske tvärt emot vad man annars kan tro om den fasen. Jag vet inte vad det kan bero på. Vid fullmåne är jag ofta ganska rastlös och lite orolig och haft svårt att sova. Vid tilltagande måne den här perioden har fokuset varit mycket på känslor. Självklart beror väl allt det här mycket på olika faser i livet också, men jag ska studera det de närmaste månaderna och se om helhetsintrycket håller i sig. Risken är väl att det blir en självuppfyllande profetia kanske? Jaja, men mycket känslor som sagt, har det varit ett tag. Vill inte gå in djupare på vad för slags känslor för de är inte värst trevliga. Känner mig bara orolig och deppig helt enkelt.

Ur en roman kom tanken om olika "strömningar på de astrala planen vid olika tidpunkter under dygnet".  Det kanske låter lite flummigt, men något hos det slår an inom mig. Jag vet ju att jag har ett ihållande mönster i hur jag är och hur saker känns under dagen. Frågan är om det är biologiskt, har med min livsstil att göra eller om det verkligen handlar om yttre påverkan...? Jag får fundera vidare på det.

Ja, det var nog allt just nu. Nu ska jag äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback