wicca and all things awesome -

Årsdagen, val och tarot

I dag är det tre år sedan jag gjorde min självinitiering till prästinna, fast det känns som mycket längre sedan! För tre år sedan stod jag alltså naken (haha) i en skog och drog för första gången på mig min ritualdräkt. Det var en ovanligt varm septembermorgon tack och lov och efter ritualen så åt jag och min sambo mackor och drack vin. ;-) Väldigt speciellt ögonblick.

Ikväll var jag tvungen att dammsuga och jag bara kände hur stökigt det var i sovrummet för jag kom knappt åt tussarna. Så nu har jag städat och tänt massa rökelse och gjort det höstigt på altaret inför mabon, så nu känns det bättre. Har dock en del andra idéer som jag ska genomföra också. Medan jag städade lyssnade jag på Loreena McKennit och skrålade med, ytterst mysigt. Usch, jag försöker att ha en lugn och trevlig stund men det är inte lätt när man tänker på alla måsten inför morgondagen... :-(

Har varit och röstat och såklart. Det blev Miljöpartiet i år igen för jag tycker de för en vettig politik som går närmast mina egna tankar om hållbar utveckling etc. De allra flesta jag har pratat med har också tänkt rösta på dem så det ska bli spännande att se ikväll hur det gick! Min mamma överraskade mig storartat genom att inte alls vara intresserad i år så jag blev lite besviken. Demokrati bygger ju på aktiva medborgare, liksom. ;-)

Har haft fullt upp med studierna på sistone så det andliga har fått maka lite på sig. Håller dock på med ett riktigt stort projekt! Den tarotlek jag tycker bäst om just nu är Pagan Tarot så jag sitter och tolkar varje kort och skriver ner associationer. Det kommer ta år... Men det är ju jättenyttigt om man verkligen vill lära känna en lek. Jag har hittills kommit till kort 13 i stora arcanan. Funderar på att göra en hemsida till just den leken när jag är färdig så att andra som har den kan gå in och läsa och kanske få tolkningshjälp. Undrar om man kan fota varje kort och lägga in också, eller om det är olagligt? Njae, jag tror nog ingen far illa av det. På så vis kan ju andra som inte har just den leken också se varför jag har tolkat lite otraditionellt i vissa fall. Ibland när jag har suttit en längre stund och tolkat så har jag hamnat i ett slags flow, att jag glömmer tid och rum och bara skriver lite halvt omedvetet nästan. Det är en cool känsla och jag tror tolkningarna blir bra då också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback