wicca and all things awesome -

Londons bokhandlar

Hej allihop!

Jag har varken haft inspiration eller energi att orka skriva något på sistone. Så blir det emellanåt. Nu tar jag mig dock i kragen och visar mina skojigare inköp från London!

Jag besökte tre "ockulta" butiker som alla låg nära The British Museum i Covent Garden. Först ut var
Treadwells. De hade det mest imponerande utbudet av böcker, både nya och begagnade. Där hade jag kunnat titta runt mycket längre. Priserna på de begagnade böckerna var dock inte speciellt lågt, så jag kände att jag lika gärna kunde skicka efter från Adlibris.

Näst ut var Atlantis Bookshop, Londons äldsta ockulta bokhandel. Det var trevlig atmosfär och jag köpte två fina, stora kort som jag funderar på att kanske rama in.



Den sista butiken, Mysteries, var helt klart mest New Age-ig. Massa tingel-tangel. Där fanns en lite mindre bokavdelning, en jättestor tarotkortavdelning och många österländska pryttlar. Jag hittade en bok som verkade lite intressant, jag har aldrig hört eller sett någon nämna den, men när jag kom hem såg jag att den finns på Adlibris.



Boken heter A Wiccan Bardo, Revised. Jag har läst ungefär en tredjedel och kommer skriva en recension senare. Är det någon annan som känner till den eller har läst den?

Jag köpte även två förpackningar lösrökelse där. Jag har provat båda och de var riktigt bra. Jag rekommenderar verkligen märket Starchild, deras produkter är underbara.


Kommentarer
Postat av: Livsagnostiker

Låter som en rätt bra shoppingrunda i alla fall. Jag får se till att komma ihåg dessa ställen när jag väl kommer iväg till London :D



Ser fram emot recensionen!

Postat av: Månhäxan

Låter som en riktigt minnesvärd Londontur...:)

Ser också fram emot rescensionen...har aldrig hört talas om den boken.

2012-03-15 @ 12:54:39
URL: http://themoonwitch.blogg.se/
Postat av: Linn

Får ta och kolla in det nästa gång jag är i London.

2012-03-17 @ 12:52:13
URL: http://knyttsak.blogg.se/
Postat av: Ariadna

Vilken härlig tur du måste ha haft i London! Har aldrig hört talas om A Wiccan Bardo så jag ser fram emot en recension på boken!



Kram och Var Välsignad!

2012-03-21 @ 19:11:46
URL: http://www.dimmornasdotter.se
Postat av: Vintervarg

Bok-shopping i London! Nice :) Älskar Atlantis! Min favorit bokaffär. Jag önskar det fanns en här i Malmö.

2012-03-23 @ 20:56:25
URL: http://modernwicca.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback