wicca and all things awesome -

Fingerlabyrint

 
Jag tror att det var 2006 som jag gick i en labyrint i andligt syfte, på en Pagan Federation konferens. (Har de fortfarande konferenser i Sverige??? Det står inget på hemsidan och jag skulle älska att gå igen!) Att gå i labyrinten var en väldigt fin upplevelse, och sedan dess har jag velat bygga en. Det är ju dock ingen vidare tanke innan jag har ett mer permanent boende, dvs när jag har köpt hus. Sedan universitetet har dock jag och maken levt nomadliv, så jag tror att det kan dröja. 
 
För att råda bot på min labyrintabstinens så kom jag på att göra en liten fingerlabyrint. Jag måste ha sett någon på nätet, annars vet jag inte var tanken kom ifrån. När jag sedan läste lite mer fick jag veta att fingerlabyrinter är betydligt äldre än jag först trott, och att de använts för åtminstone 500 år sedan i Cornwall, England för att skapa ett ändrat medvetandetillstånd. De kallas Troy Stones
 
Min är dock inte i sten utan cenitlera. Jag knådade ihop två färger, formade den till en platta och sedan formade jag labyrintgången med en provsticka för mat. Man tager vad man haver! Efter 30 minuters härdning i ugnen lät jag den svalna och målade sedan gångens kanter med lite guldfärg. Efter det limmade jag på några små halvädelstenar. Mycket enkelt!
 
Man kan använda labyrinten till många olika ändamål och det finns många bra sidor om det. Här är t.ex. en.
http://www.pattonhq.com/links/uccministry/labyrinth.html

Kommentarer
Postat av: Tika BlueRain

Väldigt vacker :-)

Postat av: Livsagnostiker

Vilken fin idé, jag gillar verkligen hur din sin ser ut också :)

2013-01-06 @ 19:14:19
URL: http://livsagnostiker.blogspot.se
Postat av: Månstråle

Oj, vad vacker :)
Förresten vill tipsa om att en ny sida återuppstått efter den gamla Svenska Wicca-sidan som nu är alldeles nerspammad :( Den nya hittar du på www.svenskawicca.se
Vi ses där hoppas jag :)

2013-01-10 @ 17:21:34
URL: http://moonbeam67.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback