wicca and all things awesome -

London shopping!

Hej!
 
Här har det ekat tomt på sistone, dels för att jag har varit i London med omnejd. Jag ska snart skriva en lite längre beskrivning av min resa, men först tänkte jag visa mina inköp.
 
 
I Avebury på The Henge Shop köpte jag denna vackra bägare. Jag har inte lyckats klura ut vad det är för material!
 
 
På Atlantis Bookshop i London köpte jag ett signerat exemplar av Morganas Beyond the Broomstick. En förhållandevis tunn bok som påminner lite om The Heart of Wicca av Ellen Cannon Reed. Centrala delar inom Wicca förklaras lättfattligt utifrån personlig insikt. Wiccas filosofi presenteras utifrån en gardneriansk utgångspunkt.
 
 
Kortet högst upp är även det från Atlantis. Jag köpte två i samma stil när jag var där förra gången. Ner till vänster är en vacker bok med läderomslag och en Green Man i keramik. Båda inhandlades i Camden.
 
 
Och dessa två böcker inhandlades i dag på antikvariatet Röde orm i Haga. Trevligt ställa där man kan fynda! :)
 

Kommentarer
Postat av: Onni

Hej! Jag har läst mycket om wicca och blivit väldigt intresserad. Jag har alltid velat ha en religion som jag kan vända mig till och finna tröst i och nu har jag funnit wicca. Men jag har lite frågor om det. En del faktiskt. Om du mejlade mig skulle jag bli väldigt glad, då skulle jag kunna få svar på alla frågor :) De är en del, så kändes onödigt att skriva alla här ;) Bra blogg föresten :)

2013-07-20 @ 21:05:11
Postat av: BlueRain

En så vacker blå färg det var på bägaren :-) Kram!

Svar: Ja, den liknar lapis lazuli; blått med guldstänk. :) kram!
Ceriadwen

Postat av: veronica

Hej hej, jag är ny inom wicca, jag undrar om du vet någon internetshop med bra tips på ritualer? Glad fullmåne! Mvh Veronica

Svar: Hej! Nja, någon webshop som just fokuserar på ritualer känner jag nog inte till... Sorry!
Ceriadwen

2013-10-19 @ 16:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback