wicca and all things awesome -

Hinder

 
Hej ni som fortfarande kan tänkas läsa! Aktiviteten är inte jättehög här inne men ni kan fortfarande räkna med inlägg då och då. Bloggen har levt så länge att den inte riskerar att gå i graven i första taget. Men räkna med lite damm!
 
Altaret pyntades i dag inför kommande fullmåne, det är inte många dagar kvar. Förra fullmånen firade jag inte. Jag kan erkänna att jag tappat sugen lite sedan de två senaste esbatsen och Beltane. Allt går upp och ned, även ens ritualer. Och det är okej! Så länge man inte lägger ner totalt. Nu har jag fått ha en månad när jag småsurat över att det inte blivit som jag tänkt mig, men nu är det dags att ge sig upp på hästen igen. Om jag bara kunde räkna ut var skon klämmer... Något känns off, men jag har svårt att sätta fingret på vad!
 
En del kan vara att vi har flyttat till en mindre lägenhet och altaret står i sovrummet, som verkligen inte är stort. Det är verkligen inte lämpat för ritualer där man rör sig mer än två-tre steg. Med andra ord känns det lite trångt och inte så inbjudande. Dessutom är brandvarnaren som sagt rakt över, och den har nu gått igång av rökelsen vid ett tillfälle. Inte alls roligt med tanke på att jag inte når den!
 
Jag ska ta mig över dessa hinder och komma igen. Det är inga problem, jag har gjort det förr.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback