wicca and all things awesome -

Tekopp

Jag är verkligen glad att jag går den kurs jag går nu (musiskt lärande), det är verkligen mer kreativt än att plugga svenska som jag har gjort de senaste två åren. Som en lära-känna-övning fick vi i dag uppgiften att måla en tekopp. Men inte vilken tekopp som helst, utan hur vi hade sett ut om vi hade varit tekoppar! Det låter väldigt flummigt och abstrakt men säger faktiskt en hel del om en person.

Jag kom direkt att tänka på en kopp hemma hos en häx-bekant. Det är en underbar handgjord keramikkopp, blåglaserad med en kringgående run-rand och såklart väldigt greppvänlig. Den brukade jag försöka knipa åt mig när jag var där, men nu umgås vi inte längre. Varken jag och koppen eller jag och häxan. ;)

Vi skulle också fundera över var koppen skulle stå, ingick den i en servis eller var den udda? Det fanns mycket att fundera kring. Vi målade med vattenfärg, vilket verkligen inte är mitt favoritmedium, det är ju nästan omöjligt att kontrollera resultatet! Det är rinnigt och tunt. Men min kopp blev trots allt rätt fin och lik originalet. En rolig grej var att jag skrev med runor "detta är min mugg" runt koppen, eftersom jag aldrig har läst vad det står egentligen på den riktiga. När jag berättade det för dem i gruppen trodde de först att jag hittade på, men blev lite impade när de förstod att jag faktiskt kan skriva med runor. Haha, någon skum talang måste man ju ha. När alla bilder var torra satte vi upp dem i den sal som vi ska vara mest i. Det blev riktigt mysigt och hemtrevligt. På universitetet! Man blir ju chockad.



Så, vad säger den här koppen er om mig?!



Kommentarer
Postat av: Emma

Det verkar ju vara en ganska stor mugg och greppvänlig som du sa... Att den är stor skulle kunna representerar din öppenhet. Du "rymmer" mycket, du är öppen och dömmer inte så lätt. Att den är greppvänlig betyder att du är en person som är lätt att "ta sig till". Jag tror att du är en väldigt social människa som har lätt för att knyta nya kontakter! :-)



Sen att den är blå betyder att du är stabil, åtminstone för det mesta. Men även du kan brusa upp (precis som havet, lugnt i ena sekunden, storm i nästa!)



På något sätt kändes muggen även väldigt "moderlig". Jag vet inte riktigt hur jag skall förklara det, men det kan nog ha att göra med din öppenhet och att du på något sätt tycker om att ta hand och hjälpa människor?



Det kan nog tänkas så att jag är helt ute och cyklar, men det var roligt att berätta vad jag fick för känslor av muggen! :-)

Postat av: Ceriadwen

Emma! Jag tycker du gjorde en helbra tolkning! :D Det stämmer att jag är väldigt omvårdande och jag tycker om att stötta och uppmuntra människor och se dem växa. Det är ett stort skäl till varför jag vill bli lärare. :) Har även blivit "beskylld" för att vara en "bullmamma", jag älskar att baka och bjuda folk att i ljusskenet äta bullar och dricka te. Haha.



Jag måste nog bara jobba vidare på den där sociala biten. Jag är nog hyggligt lätt att få kontakt med men ofta har jag svårt att släppa in folk och låta dem se mitt riktiga jag, som är bra mycket mer lekfullt än min lite kyliga yta. Precis som en fylld kopp som döljer en varm dryck bakom sin blå yta! ;)

2008-08-27 @ 13:36:56
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Angelika V

Jag håller med Emma, hon tog orden ur munnen på mig :)



Men jag tycker inte att du har en kylig yta, jag minns att första gången jag såg dig så visste jag direkt att du är riktigt lekfull och öppen och vänlig, jag gillade dig innan jag ens sagt hej till dig, och tyckte att du verkade vara en person som har väldigt lätt för att ta till dig nya kontakter.

Sen har ju alla en hemlig sida förstås och det beskrev du själv väldigt bra i kommentaren om den varma drycken som gömmer sig bakom den blå ytan :)

2008-08-28 @ 16:48:26
URL: http://vaala.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Tack Angelika, vad glaaaaaad jag blir att du kände så! ^^ Det är ju alltid himla svårt att veta hur folk uppfattar en, och jag är väldigt glad att jag inte verkar så kylig som jag ibland känner mig!

2008-08-30 @ 22:56:06
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback