wicca and all things awesome -

Ett år

I går firade jag och min man att vi varit handfästa ett helt år. Jag är så tacksam över att vi fortfarande hänger ihop i vått och torrt, det finns ingen ände på hur mycket jag uppskattar hans sällskap, hans råd, hans uppmuntran, hans skratt och hans knasigheter! Han är den jag vill växa tillsammans med, han är den jag vill dela upplevelser och uppfylla drömmar med. Min kära man, min bästa vän.

Vi funderade mycket över hur vi bäst skulle fira denna historiska (nåja) dag. I länet var det inte mycket på gång och det var för varmt för att sätta sig på en buss och åka långväga. Äta ute hade vi gjort mycket på sistone, så kändes inget speciellt och dagen innan hade vi varit på opera. Det bästa kom vi fram till var faktiskt att laga mat hemma och bara ta det lugnt, efter födelsedagar och annat strunt. Så vi åt en ofantlig mängd tacos, drack iskall öl och tände handfästningsrökelsen. Den söta doften svävade i rummet och åtminstone jag mindes dagen för ett år sedan, medan min man var mer uppslukad av filmen och nuet. :)

(Bild och text nedan från nätet)



"Happiness in marriage is not something that just happens. A good marriage must be created. In the Art of Marriage: The little things are the big ones. It is never being too old to hold hands. It is remembering to say "I love you" at least once a day. It is never going to sleep angry. It is at no time taking the other for granted. It is having a mutual sense of values and common objectives. It is standing together facing the world. It is forming a circle of love that gathers in the whole family. It is doing things for each other, not in the attitude of duty or sacrifice, but in the spirit of joy. It is speaking words of appreciation and demonstrating gratitude in thoughtful ways. It is cultivating flexibility, patience, understanding and a sense of humor. It is having the capacity to forgive and forget. It is giving each other an atmosphere in which each can grow. It is finding room for the things of the spirit. It is a common search for the good and the beautiful. It is establishing a relationship in which the independence is equal, dependence is mutual and the obligation is reciprocal. It is not only marrying the right partner, it is being the right partner."

Kommentarer
Postat av: Angelika V

Så romantiskt tycker jag, det låter fint att bara sitta hemma och mysa, det skulle nog jag och Jocke ha gjort också :)

Att tiden går så fort, ett helt år! All lycka till er båda i framtiden, ni har många, härliga år framför er!

Kram!

Postat av: Ceriadwen

Tack Angelika! :)

2008-07-31 @ 12:01:21
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback