wicca and all things awesome -

Altaret, Mabon



Så, här kommer en bild från mitt altare för Mabon. Jag tycker att det är jättetrevligt att titta på andras altare och är rätt övertygad om att andra också gör det. Därför brukar jag bidra med mina egna bilder, trots att andra kanske tycker att det är för privat. Det är det väl till viss del, men vill man måste man väl ge lite också? Fram för fler bilder på vackra altare på nätet!

För första gången i en ritual använde jag mig av enebärsdricka. Jag har aldrig druckit det förr, det smakade som en blandning mellan must och mjöd, jättegott! En halv jättemuffins fick jag i mig också, det gick fort för jag var så hungrig vid det laget. Haha. Det är lustigt, det kvittar nästan hur kort ritual jag har, jag håller nästan alltid på i en timme eller mer. Tiden bara flyger iväg, men det har nog de flesta som jobbar med ritualer varit med om. I sanning skapar man en plats mellan tid och rum! :)

Efter ritualdelen hade jag en meditation, faktiskt samma som jag skrev om nedan i ett inlägg, där man möter Persefone. I andra meditationen på kort tid fick jag kravla mig ner i ett björnide, men det var det värt. Fick äntligen svar på något jag har funderat över ett tag.

Nähä, nu ska jag surfa runt och titta på altarbilder! ;)

Kommentarer
Postat av: Angelika V

Jag glömde totalt bort Mabon pinsamt.. men jag glömmer det mesta numera, har ju så mycket annat att tänka på.. sen Kaspian kom ligger jag t.ex. tre kursbrev efter i häxkursen jag går! men läraren sade som tur var att det var ok :)



Kram på dig!

Postat av: Ceriadwen

Angelika: Inte konstigt när du som sagt har viktigare saker att tänka på som din son! :D Allt det andra kan du ju göra någon annan gång.



Kramar!

2008-09-24 @ 18:23:56
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback