wicca and all things awesome -

Trädgårdsfantast

Det verkar som att jag ska få celebert besök av en annan bloggersta i nästa vecka, det ser jag mycket fram emot! Ska bara komma på vilket bakverk jag ska bjuda på... Vår ugn verkar mer än måttligt trög så jag hoppas att det över huvud taget går.


I förrgår började vi röja i trädgården, det var så skönt! Min man klippte gräset medan jag kämpade med att röja bort buskrester ur marken med svett och spade. Där kan man snacka om att få utlopp för sina aggressioner! Efter att han hade klippt färdigt såg det genast mycket bättre ut och jag började räfsa marken till enorma högar som vi lade på komposten. Man kände sig verkligen nyttig och produktiv och jag slutade inte förrän jag hade fått ett elakt skavsår på tummen efter räfsan. Man ser verkligen att trädgården inte är omhändertagen på länge och vi har mycket jobb framför oss. Men vi ska få den fin! Vi tittade ut var vi skulle ordna land och rabatter och jag ser fram emot nästa vår. Några lökar blir det nog i höst dock. Vi tänkte köra på påskliljor. :) Jo just det, jag beställde en gratis frökatalog från Impecta också, så den ska jag sitta och mysa över i vinter.


I går var jag på arbetsförmedlingen och träffade min handläggare för första gången. Tack och lov  var hon mycket trevlig men jag fick inte så jättemånga tips om hur jag skulle gå vidare. Nåväl, förhoppningsvis kan jag snart få ett jobb, jag försöker att tänka positivt. I dag har jag ringt runt till lite olika skolor men de flesta rektorer var lediga. Det känns så träligt att jag inte har tagit min examen än bara! I värsta fall har jag funderat på telefonjobb tills det ser bättre ut på arbetsmarknaden.

Nähepp, nu blir det lite sen filmkväll tror jag.


Kommentarer
Postat av: Anna

Allt med choklad i fungerar ! ^^

Postat av: Angelika V

Kul med egen trädgård! Elaka räfsor bara, jag får också skavsår av dem, även när jag har handskar på mig, så jag brukar numera ta på mig ett plåster som extra skydd innan jag sätter igång å räfsar :)

2009-08-08 @ 15:26:04
URL: http://mrsewenson.blogspot.com
Postat av: Ceriadwen

Anna: Haha vad bra! Tack för tipset! :D



Angelika: Ja jäkla räfsor! Jag har ett jobbigt skavsår på tummen nu. :/

2009-08-08 @ 18:42:00
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback