wicca and all things awesome -

Höstarbete

Jag hoppas att alla ni andra också har strålande vackert väder i dag! Jag och maken har varit ute och jobbat i trädgården en stor del av dagen. På framsidan av huset ligger två ganska stora stenar i gräsmattan och runt dem grävde vi upp en bit mark. Där planterade vi påskliljelökar och kantade med tegelstenar. Det blir nog jättefint i vår när blommorna kommer upp! Ett tips jag har läst om är att plantera varannan lök upp och ner. På så vis drar man ut på blomningen lite längre.

På baksidan planterade vi påskliljelökar och snödroppar i tre hål som är i en trekant. Där stod tidigare rester av tre buskar som vi grävde upp. Det ser lite knasigt ut nu så vi får väl se vad vi gör åt det senare. Det är lite svårt för oss att planera vad vi egentligen vill göra med trädgården som helhet. Vi funderar på att binda ihop de olika delarna med gångplattor.

Trots att jag och min man har varit tillsammans i nio år överraskar han mig fortfarande! Vi har ett rätt risigt äppelträd som behövde beskäras, och vem vet hur man gör om inte min man! Det var i och för sig lite logiskt när han påpekade att hans storasyster gick någon slags trädgårdslinje på gymnasiet och att han bott på landet en stor del av sin uppväxt. Nåväl, en sekatör fanns i skjulet så vi satte igång. Jag blev till helt besatt av att kapa grenar och vi gick vidare till plommonträdet, som jag fortfarande inte är nöjd med. Nog behöver det kapas fler grenar? Jag vet inte riktigt var nöjet i det hela låg, men kul var det! Tyvärr var jag tvungen att sluta eftersom jag började få ont i armarna. Jag längtar efter att börja beskära björnbärsbusken...


Kommentarer
Postat av: neina

Det låter härligt med ert höstarbete. Är det så friskt, höstigt hos er som det varit här måste det varit rena batteriladdningen att vara ute och jobba! Ni kommer nog på, så småningom, när ni 'bott in er', hur ni vill färdigställa trädgården. Det får liksom växa fram organiskt kanske? :)

Postat av: Ceriadwen

Neina: Jo jag tror det blir som du säger. Det får växa fram under lite trial and error. ;)

2009-09-28 @ 10:36:50
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback