wicca and all things awesome -

Fullmåne, augusti



Just nu känner jag mig lättad och väldigt glad och tacksam. Jag fick uppleva en sådan härlig fullmåneritual i kväll! Själva ritualen har jag skrivit på sedan i går. Jag hade en ceremoni sedan tidigare som jag inte alls var nöjd med utan ville omarbeta. Nu kändes det mycket bättre! Min nymåneritual och mörkmåneritual behöver också bearbetas lite, men överlag är jag nöjd och tycker att det finns en röd tråd mellan de tre nu.

Esbat är något jag har kämpat lite med genom åren, dels vad jag ska ha för rituellt fokus och dels med kontinuiteten. Jag tror dock aldrig att jag har firat så många månar på ett år som i år, och aldrig har det känts så bra. Genom att pröva mig fram och ändra saker får jag till bättre ritualer som blir mer och mer anpassade till mig. Och då blir det bättre resultat.

Jag hade egentligen tänkt utöva magi i kväll, men kontakten jag fick vid meditationen lugnade mig så pass att det kändes överflödigt. Jag funderade på om jag inte hade kunnat få kontakten med hjälp av den enkla meditationen, utan att behöva gå igenom en hel ritual. Jag kom fram till... ja och nej. Det är möjligt att det hade blivit samma resultat utan en ritual, men en kvinna sa en gång att ju mer kraft man lägger på själva "förarbetet" desto mer ger det tillbaka. Ja, det är som orsak och verkan! Dessutom tar det nog för de flesta lite tid att skifta medvetandefokus i en fingerknäppning och då kan ritualens form vara till hjälp, eftersom den är stegrande.

När jag började meditera frågade jag Gudinnan i vilken skepnad hon ville visa sig för mig. Svaret kom nästan omedelbart: Cerridwen. Även om hon brukar ses som Gudinnans gamla aspekt kändes det helt rätt att hon var där. Svaren kom svävande som på dimma eller rök, fulla av tröst och försäkran. Jag är glad och tacksam ända in i själen! :)




Jo, det kom jag på att jag måste skriva också! Jag hade skjutit upp fönstret i rummet lite så att jag skulle få in lite nattluft och se månen bättre. När jag tog upp staven för att dra cirkeln, tänkte jag först låta bergskristallspetsen få lite månljus på sig. När jag närmade mig fönstret öppnade det sig! Det var som hämtat ur en film! ;) Hahaha!


Kommentarer
Postat av: Ariadna

Vilken härlig berättelse med så mkt du fick uppleva! Och vilken kul grej med fönstret som öppnade sig! Ska nog titta över mina esbatritualer jag också. Det är precis som du säger att man måste pröva sig fram och rätta till de saker man inte är lika nöjd med. Tack för att du delade med dig!

Postat av: Ceriadwen

Hej Ariadna! Ja det där med fönstret nämnde jag mer som en kul grej, jag tillskriver det inte något annat än en tillfällighet. Men just när det hände hajade jag till lite! :)

2010-08-25 @ 12:19:32
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Qilina

Hej!

Hittade dig när jag googlade på correllian.

Har nosat lite på Wicca, och är nyfiken på mer.

Tyvärr har jag inte kommit till att genomföra ritualer än. Mediterar en del, pysslar med Qi-gong och Reiki. Även kanalisering och lite kort...

Spännande att hitta dig och få dela dina erfarenheter.

Återkommer! :D

Varma hälsningar Q

2010-08-29 @ 01:31:51
Postat av: Ceriadwen

Hej Qilina! Välkommen hit ska du vara! :)

2010-08-31 @ 11:46:11
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback