wicca and all things awesome -

Resan till Edinburgh

Nu äntligen ska ni få se lite kort från min resa till Edinburgh, mina vänner! :)


Jag är verkligen en omvänd flygare. Jag trodde i många år att jag aldrig skulle våga sätta foten in i en sådan där flygande, livsfarlig plåtsak, men när jag väl gjorde det så älskade jag det! Det är som att besöka en helt annan värld! Jag satt ochh glodde ut med näsan tryckt mot rutan större delen av resan. ;)


Staden var jättevacker och charmig med många gamla byggnader. Det här tror jag är Cockburn Street.


Samma kväll som vi kom (30/10) åt vi middag med alla andra bröllopsgäster på restaurangen
The Witchery. Jätteflott restaurang med fantastisk mat och lika fantastiska (...) priser. Och fin inredning!


Utanför restaurangen låg massa pumpor.


Nästa eftermiddag, på Samhain, var det dags för bröllop! Här är den fantastiska lokalen Marlins Wynd.


Levande ljus.


Den vackra, goda bröllopstårtan!


Hmmm jag tror inte han gillar mig!


Efter vigseln, massa mat och lite mingel drog vi iväg till torget dit paraden stannade och hade en stor uppvisning. Där utspelade sig en symbolisk strid mellan Ekkungen och Järnekskungen och det var FANTASTISKT att se detta vid Samhain!!! Det var storslaget och magiskt... Tyvärr tog inte min kamera några bra foton!


Jag kan verkligen rekommendera ett besök på The Fudge House för er som älskar sötsaker.


Ett besök på slottet var förstås givet. Den äldsta delen är ett litet kapell med enormt vackra fönster!






Restaurang Frankenstein var en rolig upptäckt! Maten var väl inget vidare men miljön var skojig. :)


Den enda pagan-shoppen vi hittade var The Wyrd Shop. Inte så jättestort sortiment, men lite trevligheter. :)


Köpte ett halsband. Ett riktigt stort hänge som nog bäst lämpar sig som strikt ritualsmycke. ;)

Det finns förstås massa bilder, men nu har ni fått en liten glimt av min resa till Edinburgh. Jag kan verkligen rekommendera ett besök, invånarna är mycket hjälpsamma, trevliga och artiga! Och det finns mycket att se, jag är ledsen att vi inte gick en spökvandring eller tittade på Edinburghs underjordiska delar. Det får bli nästa gång och förhoppningsvis reser vi så vi kan titta på Beltanefestivalen också. Det vore totalt awesome!!! :D


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken härlig upplevelse du har haft!



The Wyrdshop har betydligt större utbud över nätet tror jag! Googla så får du se! Deras lokal är ju lite begränsad. Hade de förresten kvar dörren för småfolket? :-D

Postat av: Ceriadwen

Anna: De har kvar dörren, och vid den står det "Staff only"! ^^ Man skrattade till lite när man såg den!



Ja, utbudet på nätet är större, jag har kollat. :)

2010-11-15 @ 11:07:13
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Moonwitch

Vilka fina bilder, ser verkligen ut att ha varit en upplevelse. Får låta dottern åka nu i jan/feb sedan får jag ta med henne som guide och åka dit lite senare.

Riktigt underbart vackert smycke...:)

2010-11-15 @ 13:50:47
URL: http://ritamang.blogg.se/moonwitch
Postat av: Lilitha

Men goda Gudinna vilken fantastisk upplevelse att få var med om. Bröllop under Samhain...sånt man bara drömmer om att få uppleva. När jag tittar på dina fantastiska kort så värker det i bröstet på mig av längtan över att få komma dit. Tack för att du ville dela med dig, Förresten...vilka var det som gifte sig? Kram Lilitha

2010-11-15 @ 16:29:00
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: neina

Ooh... vilken resa! Samhain-bröllop i Edinburgh, bättre blir det knappt! Tack för de fin-fina bilderna!! Du har fångat stämningen!



Det verkar som att ni ringade in många bra upplevelser också! The Wyrd Shop kan jag varmt rekommendera: som du säger så har de ett lite litet sortiment i butiken, men desto mer online. De fyller dessutom en viktig funktion i sin stora postorderverksamhet. Och de är de enda jag hittat som tillhandahåller ordentliga gjutjärnskittlar! (Andra förslag?)



Pratade du med butiksinnehavarna? Verkligen intressanta personer...



Hoppas att resan går åter till Edinburgh för din/er del! Kanske vi ses nästa Beltane Fire Festival? ;) Det verkar vara storslaget!

Floreat!

neina

2010-11-16 @ 00:56:33
URL: http://hyllebaer-neina.blogspot.com/
Postat av: Tina

Fina bilder. Och jag gillar bröllopstårtan =) Kramis

2010-11-17 @ 15:08:21
URL: http://colouredgirl.blogg.se/
Postat av: Lewell

Fantastiskt!

2010-11-17 @ 17:11:14
Postat av: Angelika V

Underbara bilder! Älskade bilden av tårtan :D



Läste i dina tidigare inlägg om jobbfrågan, hoppas du lyckades koppla bort grubblerierna - kanske känns lättare att ta tag i problemen nu när du fick komma bort på lite roligheter?

2010-11-19 @ 15:47:52
URL: http://bluerainwicca.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback