wicca and all things awesome -

Imbolc - efteråt

Här är några bilder från gårdagens firande. Klicka för större!

  
Altaret!

Den största delen av ritualen var uppbyggd kring tre olika "stationer" i rummet, som var och en representerade gudinnan Brigids tre områden: helande, inspiration/poesi och smide.

  

Vid den första stationen hade jag ställt en kopp örtte, och funderade över vad som behövde helas i mitt liv. Det var helt klart den jobbigaste stationen, det var som en kamp. Jag kan inte riktigt beskriva det. Det var inget direkt känsligt som kom fram så det gör det ännu svårare att förklara.

Vid den andra stationen tänkte jag bara skriva ner i skuggboken vad än som kom, var inspirationen än ville ta mig. Och vad det kom! Nästan direkt så bubblade orden ur mig. Jag älskar när det är som att man hör ord inom sig och man bara skriver och skriver.

Vid den tredje stationen hade jag egentligen tänkt sätta ett frö med en önskan, men jag orkade inte bära hem en stor literpåse med jord. Därför ändrade jag mig i sista stund och valde att dekorera ett vedträ, lite som en "Yule log", med symboler som representerar vad jag vill skapa under året. I slutet av ritualen eldade jag upp det i kaminen.

Jag renade och invigde också mitt nya pentagram och mitt smycke från Edinburgh. Äntligen kan jag bära det! Det kändes viktigt att rena och inviga det innan jag ens provade det.



Hoppas ni hade det trevligt!


Kommentarer
Postat av: Ariadna

Vilka fantastiska idéer på firande du har! Det är alltid kul att få veta hur andra gör. Jag har ju inte hunnit göra min ritual ännu pga jobb men i morgon ska den genomföras. Jag kommer lägga lie mindre fokus på Brighid dock och få in mer element av att Gudinnan nu är helad och återhämtad från Yulens Gudafödsel samt att Guden numera är en busig och levnadsglad liten pravel som snart kommer växa sig större.



Tack för att du delar med dig! ;)

Kram och Var Välsignad!

Postat av: Micka

Vilken underbar ritual du hade! :)



Blessed Be

Kramar

2011-02-04 @ 18:42:46
URL: http://fullinsyn.blogg.se/
Postat av: Moonwitch

Håller med Ariadna, du har alltid så fantastiska idéer till firande...Du är en riktig inspirationkälla...:)

Firar i morgon, men kan tyvärr inte lägga upp några bilder, skriver i alla fall om det senare.

Kram!

2011-02-05 @ 00:12:35
URL: http://ritamang.blogg.se/moonwitch
Postat av: Ceriadwen

Tack så hemskt mycket alla tre! Jag ser fram emot att läsa om era firanden! Kramar! :)

2011-02-05 @ 14:29:56
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Mirre Mjau

Åhh fasen va fint! Så kul å hitta svenska wiccaner! Känns lite ensamt ibland..

Må Gudinnan Välsigna Din Väg! <3<3<3 )O(

2011-03-08 @ 22:16:41
URL: http://magickalmoon.webs.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback