wicca and all things awesome -

Liten uppdatering

Här händer det både mycket och lite känns det som.

Förra helgen var jag och maken och tittade på vårt nya hus på landet som vi ska hyra när vi flyttar närmare Göteborg i sommar. Nu har vi bott i Blekinge ca 3 år, jag undrar hur länge vi stannar på nästan ställe? Just nu tycker jag om att flytta runt och inte ha något som binder mig, men i framtiden vill jag hitta en plats som känns helt rätt och hemma. Jag har aldrig bott på landet förut, så jag håller tummarna för att lappsjukan inte ska drabba mig. Egentligen hade jag planerat att börja med teatern och magdansen igen, men det är lite för långt till centrum för sådant. Jaja, huset är en plats att börja från iaf, sedan kommer vi säkert att flytta närmare tror jag.

Det var fantastiskt vackert där, så på sommarhalvåret går det säkert ingen nöd på mig. Det ligger precis vid skogsbrynet och en sjö som glittrade i solskenet. Och i princip inga grannar, det borde ju passa mig bra... I slutet av juni bär det av!

Eftersom det ligger så avsides känner jag mig mer eller mindre tvungen att äntligen ta körkortet, så jag har skrivit in mig på körskolan. Teorin börjar om 10 dagar tror jag. Vi får väl se om jag kan fixa det på så här begränsad tid!



När det kommer till Wicca känner jag mig lite rådvill just nu. Det är svårt att förklara... Det känns som att jag har nått en platå, och som att allt jag har lärt mig innan har försvunnit, eller åtminstone inte spelar någon roll för där jag befinner mig nu. Jag känner mig tom och jag förstår inte varför... Jag känner en enorm lust att nå djupare, men vet inte hur. Jag sitter fast just nu!

Vad göra...?

Ah, en sak till! Jag har börjat lära mig arabiska! Jättekul! :)


Kommentarer
Postat av: Livsagnostiker

Spännande :D Låter riktigt vackert! Lycka till med körkortet och arabiskan. Jag tror det kommer gå toppen.



Och med wicca, ja... det är det där med att nå djupare som jag också kämpar lite med på sätt och vis. Du kanske ska börja med att definiera för dig själv vad du menar med djupare och på vad sätt du skulle vilja göra det på. Flummig och luddigt förslag :P

Postat av: Ariadna

Låter härligt med att få flytta ut till det där huset och att både lära sig att köra bil och arabiska! :)



Ibland befinner man sig i en sprituell lågkonjunktur och jag brukar alltid tänka att just då är det meningen att man ska vila från det och tänka på andra saker. I issa perioder kan vi ju lära oss så mycket att sådant behöer smältas, bearbetas och formas i godan ro. Därefter brukar man ju ofta hitta tillbaka igen.



Lycka till med allt som händer! :)

Kram och Var Välsignad!

2012-04-09 @ 11:06:11
URL: http://www.dimmornasdotter.se
Postat av: Tika BlueRain

Låter som en spännande period av ditt liv! Blir lite avis på ett hus på landet, hihi ;-) Önskar dig lycka till med körkort och arabiskan, läser ju om det sistnämnda på Facebook och det låter som att du har riktigt roligt :-)



Känner igen din känsla angående Wicca, det är så jag har känt ett par år och det var riktigt frustrerande, men nu börjar det släppa och i perioder känner jag att får diffusa insikter som börjat på att gro inom mig.

Har dels börjat läsa mer igen (känner äntligen att jag har mer ro i kroppen för att kunna sätta mig ner med en bok) och jag kollar runt på olika typer av bloggar för olika synvinklar, läser alltså inte bara wiccabloggar, utan rena häxbloggar också som är hedniska men inte har nåt med wicca att göra. Både intressant och roligt. Vet inte om du redan gör detta, tror jag säkert att du gör, men annars ett litet tips åtminstone ;-)



Kan förstås vara en god idé också att bara släppa taget :-) Släpp alla tankar, alla måsten, alla krav som du eventuellt upplever att du har, koncentrera dig på körkortet istället, njut av stillsamma promenader i alla väder. Skriv listor i ett anteckningsblock på vad du tycker är viktigast att gör just nu, men tänk inte så mycket på framtiden, den kommer ändå :-)



Wicca kanske du automatiskt fördjupar dig i när du är på plats på landet och får en annan slags, kanske mer direkt, kontakt till naturen.



Ja, lite idéer iaf, som du kan göra vad du vill med :-)



Blessed be!

2012-04-09 @ 11:11:52
URL: http://angelikathewiccan.wordpress.com/
Postat av: Månhäxan

Vad underbart det låter med huset och dess omgivningar...:) Önskar dig all lycka till med nya boendet!

Vad det gäller att du kört fast med din tro så tycker jag Tika här ovan har en klar poäng i det hon skriver, din nya plats kommer nog att så småningom bjuda dig på många nya områden att utforska både rent fysiskt och mer andligt. Tills dess ska du kanske bara vara och ladda batterierna för kommande utmaningar.

Allt gott!

Kram!

2012-04-09 @ 14:34:34
URL: http://themoonwitch.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Tack alla härliga människor för era tankar! Jag är jätteglad att ha er som läsare, för att få lite perspektiv på saker och ting.



På ett sätt kan jag säga att alla idéer klingar rätt. Jag har dock inte riktigt tänkt på det här med att definiera; inte alls flummigt, Livsagnostiker! Om jag inte definierar är det nog svårt att hitta det jag söker. Jag började så smått igår och jag tror jag har hittat en tråd att börja nysta i. Jag kommer säkert att återkomma till det i bloggen senare. Men förutom denna lilla tråd tar jag det mest lugn, som ni säger, och låter det utvecklas i den takt det vill.

2012-04-10 @ 07:40:13
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: neina

Åh så spännande med hus och flytt! Det blir en öppen dörr för nya spännande saker i livet! :) Angående din upplevda 'platå' med Wicca, så kan jag bara klämta med och stämma in, känner så väl igen mig. Vad gör vi av detta? Tror att de kloka rösterna ovan sagt nyttiga saker - att låta saken bero och se vart vi sköljs i land. Man ska i alla fall inte hålla fast för glatta livet vid uttjänta definitioner eller vanor.



Men återigen, förstår bara alltför väl känslan av att känna sig "tom", att vilja gå djupare men vet inte hur. Ibland tror jag att vi måste lyfta blicken kanske och inte namnge allt vi upplever - kanske försvinner känslan av tomhet om vi upphör att förklara universum hit och dit som gudar, gudinnor, spiraldanser, mytologi... Kanske känns det hela ännu rikare om vi inte förklarar alls utan bara ser på i förundran och tacksamhet...



Oj jag ska inte bre ut mig på dina kommentarssida, jag får nog skriva en egen post på detta på min blogg! Tack för att du väcker tankarna! Allt gott, KRAM

2012-04-11 @ 01:47:30
URL: http://hyllebaer-neina.blogspot.com
Postat av: Ceriadwen

neina: Mi casa es su casa! :D

Tack som vanligt för kloka tankar. KRAM!

2012-04-11 @ 07:01:42
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: neina

Nu så! Här har jag fått på pränt lite vad jag tänkte, inspirerad av dina funderingar. Hoppas det kan väcka tankar; du behöver INTE hålla med så klart! Vill jättegärna höra fortsättningen på detta! KRAM



http://hyllebaer-neina.blogspot.co.uk/2012/04/valborg-beltane-2012.html

2012-04-30 @ 17:23:02
URL: http://hyllebaer-neina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback