wicca and all things awesome -

Övningar

Nu har jag gjort en del av övningarna som finns i kurshäftet.

Jag renar regelbundet (ungefär varannan dag) lägenheten genom att ställa ut en skål med saltvatten framför min Isis staty i vardagsrummet.

Jag renar mig själv nästan alltid två gånger om dagen med rökelse och fjäder. Jag har ju gjort så förr, men när jag gjorde det nu med fjädern för första gången så var det annorlunda! Jag kände bättre av mitt energifält, så det var väl en förbättring. Jag tror man blir mer uppmärksam nu när man har lite mer direktiv, det känns lite mer seriöst. :P

Jag gjorde en övning i badet igår som kallades "Natthimlen". Det är en form av lätt självhypnos som gör att man blir fokuserad. Det funkade bra, men efter att den var klar somnade jag. Jag vaknade ca 5 min senare och ögonblicket innan jag riktigt kom till medvetande så kändes det som att min kropp svävade inuti en kista (jag vet att det låter lite konstigt), den var alldeles stilla. Sedan blev jag lite skärrad när jag kom på att jag låg i badkaret, men jag kände mig ändå väldigt lugn och fokuserad fortfarande.

Jag har också försökt öppna upp mina sinnen när jag har varit ute och gått. Jag upptäckte att jag var mer medveten om min omgivning än vanligt och såg saker som inte min sambo gjorde. Alltid skönt att öppna upp sig och bara vara också. Jorden dömer oss inte.

Jag ser i häftet att jag inte har gjort övningen "energibollen" än, så det får jag ta itu med. Mycket att komma ihåg, kan ibland känna stressen över att inte hinna, jag har universitetsstudier vid sidan av också. Eller snarare så är det väl den här kursen som är vid sidan av. Övningen att jorda sig har jag gjort så mycket så den känns ingen fara med... Självdedikeringsritual ska jag väl hinna med...

Det här med att rensa i röran för att få ordning på sitt liv försöker jag göra emellanåt. Städade upp lite i sovrummet i går natt, vid 1,30 eller så. :) Jag gör så mycket jag hinner/orkar. Man vill ju känna sig inspirerad också! Inte att det ska vara ett tvång, som så mycket annat man lär sig. Men jag ÄR motiverad!

Jag känner nog att jag har ganska bra koll på läget nu. Det här med att komma igång och skriva var lite jobbigt eftersom det går lite långsamt.

Håller på och planerar och längtar till ostara nu! Får man ta fram redskapen då tro? :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback