wicca and all things awesome -

Kristaller, terapier och huvudvärk

Nu ska jag åka bort till Norge under några få dagar, men jag ville skriva lite innan jag sticker.

Lånade lite böcker på bibblan för tre dagar sedan. Var vid en intressant hylla jag inte direkt jag sett tidigare. Det var lite terapimetoder, psykologi och sådant. Jag hittade en bok av Jette Holm om stenar och kristaller i terapi och healing. Så den har jag läst ut. Det fanns lite tips och annat smått och gott så mitt intresse för det området fick sig ett uppsving. Det var trevligt. Ska ta anteckningar på det som var bra innan jag lämnar tillbaka den.

Jag lånade också en bok om Rosenmetoden, som verkar innebära att man använder kroppen som en väg in till psyket. Man tror att blockeringar i psyket sätter sig i kroppen så genom att lösa upp dem där kan man även komma åt det psykiska. Började läsa idag och det verkar intressant.

I förrgår natt sov jag med en sugilit fasttejpad på tredje ögat. Det är en väldigt andlig sten. Jag drömde att jag berättade om alkemi för en person på en second hand shop. (Jag drömmer visst ganska ofta om second hand shopper! Det känns som ett ställe där man kan gräva fram mycket användbart och jag har även hittade en del rituella redskap där och mött en spännande person där en gång så därför sker det mycket mystiskt där i mina drömmar!)

Något som har besvärat mig rent fysiskt i en vecka ungefär är att jag har haft mycket huvudvärk. Jag har ätit och druckit ordentligt så jag förstår inte riktigt varför? Det är avtagande måne nu (just for the record) och huvudvärken borde ha börjat precis innan fullmånen.

Ja, det var väl allt tror jag. Nu måste jag försöka packa och sedan lägga mig. Ska åka tidigt imorgon. SE UPP NORGE!!!! ;-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback