wicca and all things awesome -

Född under svartmåne

Den där känslan i kroppen har dröjt sig kvar faktiskt. Kan det ha varit för att det var avtagande måne? :-D Jag gissar på det. Men igår var det svartmåne så flödena ändras... Har förresten tagit reda på att jag är född under svartmåne, lite kul info så där. Sökte lite på nätet och då stod det bland annat att många häxor och hedningar var födda under svartmåne. En kvinna påstod att 75% av alla hedningar hon kände var det. Haha, det kändes ju lite bekräftande! ;-)

Nu är det mindre än en vecka kvar tills jag åker till Jönköping igen! Jag ser verkligen fram emot det, jättemycket. Jag har väntat så länge på den här chansen så jag hoppas bara att allt går som planerat.

Och om fyra dagar så gifter jag mig! Ojojoj, vad kul. Idag ringde min mormor så då berättade jag det för henne. Hon blev inte så lite paff. Hade tänkt ringa henne tidigare och berätta, men vi är inte direkt så nära så det kändes bara konstigt. Självklart har jag fått en stor finne som förmodligen inte går bort tills fredag, men det är väl något jag får leva med. Blä... :P

Och så skriver jag examination den här veckan. Det går ganska segt och är ganska klurigt, men jag kommer någon vart åtminstone. Ska väl skriva ungefär två-tre sidor till så det är inte så mycket egentligen.
Det svåra är att göra lärarna nöjda. Mailade min lärare angående att referera, eftersom jag var osäker på att mitt sätt godkändes. Hoppas på positivt svar!

Förra gången skrev jag om att inte ha tid och så, och dagen efter så lyckades jag signa upp mig på ännu en ny grej! Jag ska gå på imrovisationslektioner och ikväll var första gången. Ytterligare fyra möten återstår. Det var riktigt kul även om det mesta kändes igen från tidigare kurser om pedagogiskt drama, men jag tänker att kunskapen fördjupas ju mer man håller på! Det kändes avslappnat och trevligt iallafall. Jag har även anmält min mamma och mig själv till ett pass i afrikansk dans, så det ser jag också fram emot! Mamma tyckte väl inte riktigt att det var hennes grej, men hon gick med på det ändå, Goddess bless her! :-)

På onsdag ska jag klippa mig inför bröllopet. Det blir nog bara en toppning, men kanske klipper jag upp det lite också. Man vill ju att det ska synas lite att man har betalat för att gå till frisören! Det var minsann... två-tre år sedan sist. Om man inte räknar den gången mammas kompis som var frisör klippte mig hemma hos henne.

Kortet jag drog vid Mabon var ju förresten tre i bägare och för några dagar sedan såg jag att det stod för glada tillställningar som familjen kunde samlas runt, t ex bröllop. Haha, det tyckte jag var kul att se! Det stämde ju ovanligt bra.

Gudinnans ljus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback