wicca and all things awesome -

Skogens brudslöja

Skrivkrampen har infunnit sig, lagom nu när man har inlämningsuppgift kl 17 imorgon. Inte en rad har jag skrivit. Haha!

Mycket händer här och allt orkar jag inte berätta. Skadade mig olyckligt i armen i torsdags natt och fick sy nio stygn, men det verkar läka bra. Öppnade och såg på det i dag och det var iofs lite äckligt, men det funkar nog...

Fick bara en sådan mysig, vacker känsla i morse när jag åkte buss till universitetet. Vi åkte förbi ett skogsparti där marken var täckt av vitsippor. Jag brukar kalla vitsippor för "skogens brudslöja", efter en bildserie jag gjorde på gymnasiet. Jag tänkte mig en brud i vit slöja och hur otroligt mycket hon representerar jorden om våren, en personifikation av den livgivande kraften. Micro- och macrokosmos. Det var en så stark aha-upplevelse att jag blev lite tårögd. Det är svårt att förklara. :-)

Nej, nu ska jag hoppa i lopplådan!

Kommentarer
Postat av: Maria

Å så härligt ljust och vårigt det har blivit här! Tack för senast :) Det var jättekul att du och maken kom! Bröllopsnumret har jag tyvärr inte. Visste inte att tidningen fanns innan de tre senaste kom ut. Men det finns en möjlighet att Linnéas syrra har det. Ska höra med henne. Hon är oxå en scrapoman! :) Ha det fint och krya på den lilla armen... kram

2007-04-27 @ 22:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback