wicca and all things awesome -

Alternativ

Hej igen!

Andra dagen med reiki gick bra också, trots att jag blev en timme försenad pga tågen etc (jag ringde såklart i god tid). Det var trevligt att få sitt certifikat och så där, kände som "på riktigt" då. :-)

Men en sak som inte fanns i mina beräkningar hände under en praktisk del, då jag fick ta emot reiki. Jag och Sacred Raven hade pratat ganska mycket om drakar i några dagar via msn och det låg ganska nära ytan. Har jobbat lite med drakar förr, men sagt att jag inte kommer göra om det. Dock är det ganska lockande att plocka fram dem och leka och det var precis vad jag gjorde. Det resulterade inte i mycket mer än underliga tankar om människor som föda, sporadiska kramper i mitt mellangärde, ett skratt (som inte var mitt) och en vilja om att väsa. :-P Så inget farligt alltså, ingen märkte vad som hände. Jag berättade senare för Sacred Raven på msn, när han frågade varför jag försvann bort så fort efter övningen. Jag behövde några minuter att bli mig själv på, men jag märkte ändå senare att hon inte var helt borta, utan betraktade det hela från "baksätet". När jag såg ner på mina händer såg jag klor ett tag. Vi kan säga att det var min livliga fantasi. ;-P

Imorgon påbörjar jag mitt fjärde studieår på universitetet. Jösses vad det går undan! Det har hänt så mycket på de här åren. Katter, giftemål, coven, häxträffar mm. Jag har förändrats ganska mycket, blivit mycket mer öppen och har lättare för att prata med främmande människor, mer positivt inställd till människor överlag. Tycker kanske fortfarande att det finns fler idioter än folk som passar mig, men kan inse att jag också är en idiot emellanåt. Haha. Det jämnar ut sig. Tror också att jag har fått större självkänsla och självsäkerhet, eftersom jag hela tiden har blivit utmanad och faktiskt klarat av det! Jag litar mer till min egen förmåga (även om det är en bra bit kvar fortfarande) och vågar ta mig an mer.

Jag kollade för några dagar sedan hur det var att börja förra året efter sommaren. Ojojoj, vilken ångest jag hade då! Trodde inte att någon skulle tycka om mig. Men jag blev överraskad. Nu handlar det mer om själva studerandet, känner mig ganska trött på det men hoppas att jag kommer bli inspirerad. Tyvärr måste jag tenta om grammatiken. Berättade det för mamma i förrgår och hon blev nästan chockad. Har hon börjat vänja sig vid att jag kan lyckas med saker? ;-) *sade hon lite sarkastiskt*

När jag och pojken var i Sthlm och hälsade på henne köpte jag en tröja jag ska ha imorgon för att muntra upp mig själv. Haha! Märket är "Hell Bunny" och jag gillade alla kläder jättemycket! Där uppe såg vi hur många alternativa människor som helst och jag blev både avundsjuk och inspirerad. Jag vill också! Så jag ska försöka hitta tillbaka så smått. Inte för mycket, men jag kanske kan göra det lite subtilt? Nu ska jag ju ändå inte ut på någon skola på ett år så jag kan se ut hur fan jag vill när jag bara ska sitta och bokmala mig med litteraturhistoria! Moahahahahah!

(Min tröja har lila ränder istället för röda och är snyggare tycker jag.)


image45

Jag börjar 14.15 och håller på till 15.00 så det känns ju värt att åka in för bara 45 min. Men, men, introduktioner är introduktioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback