wicca and all things awesome -

Terminsstart



Nu är jag grymt trött igen, jag hittar knappt tangenterna. Det är alltid jobbigt i början av en ny termin, helt plötsligt har man föreläsningar 08 varje morgon. Eftersom jag pendlar innebär det också att jag måste gå upp tidigare än de flesta andra. Första tentan är om en vecka, i fonetik. Lite intressant men mestadels jobbigt. Måste ta tag i grammatiken som jag har missat också... Undrar vad jag skulle göra om jag inte utbildade mig till lärare?! Vad skulle jag då ha gjort de gångna tre åren?

I går kväll mailade jag runt till lite folk som var intresserade av wiccaträffen. Det kan nog bli ett gäng och det känns så kul! Jag är riktigt uppspelt och ser mycket fram emot det.

Ikväll ska vi repa och jag har lite prestationsångest för att jag försöker skriva ihop en ny låttext. Brukar ha flyt annars, men nu har det hakat upp sig! Har en vers och refräng än så länge... Innan dess hade jag tänkt baka en paj. Björnbärspaj. Fick bara ett ryck.

Jag måste få skryta lite också. I går byggde jag ihop en BENNO-hylla från IKEA alldeles själv! Jag kom hem innan P och tänkte överraska honom, för han hade sagt - på ett mycket självklart vis - att han skulle bygga ihop den när han kom hem. Jag har alltid känt mig osäker på ritningar och dylikt, så jag ville mest testa om jag verkligen kunde göra det själv. Det var inga som helst problem. Jag är bäst. :-P P blev inte så förvånad som jag hade hoppats på, men kanske iallafall lite glad över att han slapp för en gångs skull...?


Peace out

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Isabel! Kvinnor kan vettu! Fonetiken är JÄTTEKUL och intressant. Lyllo dig :) Tänkte på en sak... visst har du mina scrapbookingtidningar? Det vore supersnällt av dig om du kunde ge dem till Linnéa. Kan du sitta ute på balkonen och plugga nu? Det är det underbaraste som finns med att vara student tycker jag. Själv saknar jag en här i min nya lägenhet :( Men annars är det superb! Ha det fint. Kramar

2007-08-24 @ 11:56:12
Postat av: Ceriadwen

Hej Maria! Jag lämnar dina tidningar till Linnéa imorgon, hon ska komma över och måla. Ursäkta att jag har behållt dem så länge! Tack för lånet! Och tack för träningsgrejen, jag blev helt chockad. Det var otroligt snällt. Balkongen sitter jag inte så mycket på, för jag har en rökande granne. ;-) /Många kramar

2007-08-25 @ 21:00:07
Postat av: Maria

Tack! Det är ingen fara... hoppas att du har aft användning av dem! Och hoppas att ni hade det kul när ni målade :) Kramar

2007-08-26 @ 10:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback