wicca and all things awesome -

Pluggtankar

Huga! Nu ligger kämpiga tider framöver! Studerandet har intensifierats en hel del och jag har knappt tid för annat än att läsa, läsa, läsa... I helgen som var skulle jag egentligen ha läst tre dramer och två sidor kopierat material, samt slagit upp en massa termer. Jag hade inte inhandlat fullständiga delar kurslitteratur så för mig blev det bara ett drama: Hamlet. Bara det dramat tog mig åtta timmars läsning, så det var nog inte tänkt att jag skulle ha någon ledighet alls. Det gör mig lite sur. Något som gör mig ännu surare (jag bara måste få skriva av mig) är att vår lärare är fullkomligt opedagogisk! Det är omöjligt för mig att följa någon röd tråd i hans föreläsningar och jag är banne mig inte den enda. Han pratar snabbt, hoppar mellan personer, epoker, länder och tidpunkter. Han skriver upp namn på tavlan och suddar, skriver och suddar... Det är verkligen jätterörigt! Tror det är många som börjar tröttna nu. Jag ska skippa föreläsningen på onsdag, till viss del för att jag bara blir mer förvirrad, men mest för att jag har en läkartid då.

Jag ändrade utseendet på bloggen för att det skulle bli lite lättare att läsa. Tycker det blev ganska fint. :-) Omväxling förnöjer.

Ja, vad kan jag skriva mer...? Råkade stöta på en tidigare lärare i dag, och påminde honom om att han fortfarande inte har skickat ett arbete om runor som han lovade. Jag fick följa med till hans rum där han började leta igenom alla sina skrymslen och vrår. De enda papperen som hela tiden dök upp var om den germanska ljudskridningen, men dem har jag ju redan fått. :-) Han är en trevlig prick, den där läraren, ler mycket. Jag tyckte mycket om hans föreläsningar och speciellt då han läste texter på fornnordiska, vilket jag berättade för honom. Då såg han till och med ännu gladare ut. Han hittade tyvärr inte arbetet, men lovade att leta runt mer. Han visade mig sitt fack där jag kunde gå och hämta arbetet. Very nice indeed. Jag frågade om det inte skulle gå någon kurs om runor och det skulle faktiskt börja en i vecka 4. Den ligger på måndagar kl 15.00. Jag vill gärna gå, men vet inte om jag kommer orka eller hinna. Står och väger. Det känns så tråkigt att inte avsluta kurser, som att man misslyckas. Jag gick ju aldrig klart en kvällskurs med dans förra vintern och det retar mig fortfarande lite. Måste bestämma mig fort om det här, för anmälningstiden var i princip slut.

Nu ska jag väl försöka få lite sömn så att jag kan plugga ordentligt i morgon. Repa med bandet ska jag göra också. Yes! Gjorde en ny låt i lördags när jag var i repan själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback