wicca and all things awesome -

Spådom

Efter några dagar av sysslolöshet tog jag äntligen tag i mitt liv! Haha, det kändes så iallafall, när klockan ringde i morse och jag tog en dusch och började dagen. Det har varit ett väldigt långt hopp mellan när senaste kursen slutade och nästa börjar, vilket är imorgon. De första dagarna var sköna, men sedan började jag vända på dygnet och har haft jättesvårt att somna på nätterna. Usch, usch, jag klarar inte av att känna att jag inte åstadkommer iallafall någonting.

Men det har jag gjort i dag. Jag har åtagit mig att spå några via en community och i dag tog jag mig äntligen i kragen efter att ha skjutit upp det ett bra tag! Inser ju att ett bra tillfälle inte kommer av sig självt, man måste skapa det. Faktiskt. Men jag kan inte förstå vart tiden flyger iväg? Jag hade bara tre frågor men det tog nästan en timme! Det kändes lite märkligt när jag tittade på klockan. Plus sedan den tiden det tar att skriva ett personligt meddelande till var och en. Hoppas de ger mig ordentlig feedback nu! Annars jäklar... ;-) Så här såg det ungefär ut iallafall:

image75


Andra saker jag tänkte syssla med i dag för att må bättre är att gå och handla och städa ordentligt hemma. Ska även göra en rening på det andliga planet, vilket absolut behövs. Sedan ska jag andas ut och läsa vidare i Wiccan Magick. Har inte kommit så långt, men jag är redan rätt negativt inställd. Gillar inte hans språk sådär jättemycket och så skriver han massa "historiska" saker det inte finns belägg för, utan att hänvisa till källor såklart.  Det stör mig väldigt mycket, efter att ha blivit så forskningsinriktat präglad under universitetsåren. ;-) Jaja, den kanske artar sig.

image76

Kommentarer
Postat av: mana andromeda

Aah! Jag har lovat att spå en brevvän så skall hon få det i julklapp, men nu känner jag mig superstressad. Men jag vill ju. Bajskaka. Men jag blev i alla fall inspirerad av dig nu så jag kanske gör det imorgon eller så. Hoppas hoppas.

Postat av: Ceriadwen

Lycka till! :-)

2007-12-06 @ 09:55:16
URL: http://ceriadwen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback