wicca and all things awesome -

Lägesrapport

Nu har jag hittat dagens roligaste citat, från ett gammalt diskussionsforum. Läs och begrunda:

**Lanfear**
Njae, jag har lagt av med wicca-grejen. Tänkte nog börja med Santeria istället, så fort jag har tagit reda på vad det är.

Haha, det var det skojigaste jag har läst på länge, men ändå finner jag att jag sitter och suckar...

I natt drömde jag att jag var på en marknad och gick till ett typiskt new age stånd, ni vet med kristaller, vindspel, rökelse och hela baletten. Framför ett skynke hängde en mask av ett mansansikte som gick i grönt och brunt. Efter ett tag började det att prata och jag satte mig ner och lyssnade medan jag var insvept i en vacker, mjuk filt. Jag har inget minne av vad han sa tyvärr, men jag tror att han fick en kropp också.  :-)

I dag är jag ledig eftersom jag tog ett extrapass igår. Woho! Jag bara latar mig och borde egentligen komma igång. SNART! Jag ska fortsätta sy min klänning till handfästningen och lite sånt. Måste också ringa och fixa med tårtor. Det är väl därför jag fortfarande sitter vid datorn, jag har telefonskräck.

Min kära man kommer jag nu att vara skild från i en hel vecka, eftersom han har åkt iväg för att jobba med sin pappa. Just nu känns det ganska bra, jag tänker på allt gott jag kan köpa hem och sitta och tugga på i min ensamhet. Men jag vet att senast ikväll kommer jag sakna honom något hemskt. Jag avskyr att vara ensam, men kanske är det något jag kan jobba på att komma över den här veckan? Bli lite mer självständig (även om jag redan har tagit stora kliv framåt på den fronten)? Nej, nu får jag slita mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback