wicca and all things awesome -

Press

Hade tänkt skriva ett väldigt trevligt blogginlägg men så ringde min pojkvän och jag blev upprörd. Han bara tjatar om massa saker som ska göras och tas om hand innan handfästningen - och till på köpet bjuder han över sin syster och hennes kille några dagar innan. Utan att fråga mig såklart! Jag påpekade: "Är det verkligen bra med tanke på att vi kommer ha så mycket att göra?" "Då får vi väl göra det innan", sa han. Då blev jag ännu mer stressad. Inte visste jag att det skulle vara så förbaskad tärande att förbereda en handfästning/bröllop. Ändå är det inte så hemskt mycket, jag kan inte ens föreställa mig hur mycket press det läggs på en när man planerar ett större bröllop. Det måste vara fruktansvärt! Det är väldigt tärande för relationen också, så jag är glad att vi åker till Paris efteråt. Hoppas man kan varva ner när man är där. Och inte nog med att systern kommer som sagt, vi har två spelningar nästa vecka också! Alltså, nu när det hopar sig så här förstår jag inte hur jag ska klara det! Jag känner mig jäkligt trängd just nu och ångesten blir inte mindre för att det går så segt med klänningen. Jag jobbade med ärmarna i 1,5 timme i förmiddags men kom ingenstans! Jag bara sydde och sprättade, sydde och sprättade... FAN!

Kommentarer
Postat av: mana

när är handfästningen? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback