wicca and all things awesome -

Sanndrömmar?

Om en halvtimme måste jag springa till tåget för att hinna till jobbet, så detta får gå fort. :-)

Det gick inte så jättebra att vara ensam igår, det resulterade i alldeles för många chokladmuffins, för mycket datasittande och uppesittande. Skulle egentligen ha fortsatt att sy, men jag hade huvudvärk och kände mig således apatisk. Men idag gör jag ett nytt försök och det har börjat ganska lovande. Förmodligen beror det på att jag ska jobba och därför var tvungen att sätta lite fart redan från början. Trots att jag inte somnade förrän strax innan 03.00 kände jag mig pigg när klockan ringde vid 10.00.

Jag kände ett trängande behov att ringa min syster, eftersom jag hade drömt att hennes pojkvän gjorde slut via telefon med henne. Hon skulle också lämna bort sin katt dagen innan, så jag trodde att det var därför jag hade drömt om henne, för att jag inte hade ringt och pratat med henne om det. Jag tömde upp lite vatten i badkaret (hade bestämt igår kväll att jag skulle bada) och ringde från mobilen. Jag väckte henne visst, och efter att jag hade berättat om varför jag ringde, och drömmen, sa hon att hon skulle gå igenom dag för dag vad som hade hänt. Mycket riktigt hade hennes kille skickat ett sms på torsdagen om att han inte klarade av att ha ett förhållande och de hade pratat lite fram och tillbaka. Igår hade de iallafall bestämt att hon skulle åka ner till honom igen så att de kunde prata igenom det ordentligt (till saken hör ju att han bor i Tyskland). Jag hoppas verkligen att det löser sig för dem!

Jag vet inte om jag skrev om det här i bloggen, men för typ 2-3 månader sedan drömde jag att min mamma dejtade en äldre, gråhårig man med två barn och det visade sig stämma utan att hon någon gång hade nämnt det. Jag har aldrig sett mig själv som synsk eller medial på något sätt, utan snarare väldigt jordnära och djupt rotad i myllan, även om jag såklart har upplevt en del skumma saker. Men just den här typen av drömmar har jag aldrig haft. För ungefär fyra år sedan träffade jag en medial kvinna som sa att jag skulle börja få visioner och se saker, men det var inte förrän inom 10-15 år enligt henne. Däremot nämnde hon healingen som något som låg närmare i tiden.

Jag har aldrig velat vara medial. Tanken på att få veta saker i förväg, eller saker om andra man inte bör känna till, låter mer som en börda än en välsignelse. Såvida man inte kan komma på något sätt att hjälpa andra genom det. Men ska det komma så här spontant som i drömmar verkar det svårt. Eller så är drömmarna bara en slump, vad vet jag?



Dagens första kamp är iallafall utkämpad och det innebär att jag kom utanför dörren och gick och handlade. Har haft agorafobi rätt länge. Eller, jag är ju inte diagnosticerad eller så, men jag avskyr att gå ner på stan själv, eller till en mataffär. Känner mig så iakttagen. När jag går tillsammans med min man är det helt OK, för då känner jag mig trygg, men går jag själv är det alla taggar utåt. När jag kom hem dammsög jag och plockade ur diskmaskinen. Nu när jag har skrivit klart ska jag plocka in smutsdisken. Så som sagt, det är lovande än så länge. När jag kommer hem från jobbet ikväll ska jag diska från bakandet och matlagandet igår. Ska försöka lägga mig i bättre tid också.

Jaha, då ska jag väl bege mig. Önskar alla en trevlig dag.

Kommentarer
Postat av: mana

Jag lider själv av agorafobi och innan jag hade hundarna att ta hand om var jag instängd hela dagarna. De har verkligen tvingat ut mig. Så jävla bra! Fast att gå någon annanstans än här utanför är omöjligt själv och skit svårt med andra. Har du gjort testet? Jag blir nyfiken vet du, nu när du säger att du också är agorafobiker. Klarar du av telefoner och sånt? Gå över stan själv?
Bajskaka. Nu kom jag på massa skit med mitt psyk igen. Hah. Måste blogga lite istället för att skriva om det här.

Postat av: Ceriadwen

Jag har inte gjort något test, finns det på nätet?
Jag klarar av telefoner ganska dåligt, förutom när jag ska ringa till någon i familjen eller nära vän. Men det blir bättre ju mer jag utsätter mig för det tror jag. Eller så går det i vågor. Jag vet inte riktigt, försöker att inte tänka på det.

2007-07-21 @ 00:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback