wicca and all things awesome -

Wiccaträff

Nu känns det som att det börjar rulla på lite mer med de där wiccaträffarna. Visserligen har Sacred Raven hoppat av för att wicca inte var något för honom, men jag och K är ju kvar och vi är nog båda ganska drivna. En tjej har hört av sig för att hon skulle flytta till stan i höst, en annan var intresserad och bor redan där och en annan som har hört av sig vet inte om än att vi har gått en kurs tillsammans på universitetet för ett år sedan. :-) Jag fick mailet igår så jag ska väl svara senare. Jag undrar hur hon kommer reagera? Vi gick i och för sig i skilda grupper, men sågs ibland. Jag minns att hon hade dödskalleörhängen vid samhain och talade lite om att det var "de dödas dag", och jag såg att hon hade en pentagramring. Så jag hade mina aningar, haha. Men jag frågade aldrig, det var något hos henne som fick mig att låta bli.

I mailet skrev hon iallafall att hon gick på pubmoot i en annan stad varje månad och träffade wiccaner från vitkaförbundet där. Jag som trodde att det pubmootet hade lagt ner! Annars hade jag ju åkt dit, men det är väl inte försent. Har aldrig sett någon reklam för det, så det var ju inte lätt att veta. Kanske kan vi träffas allihop någon gång? Har hört ganska mycket negativt om vitkaförbundet och det är mest därför jag inte har gått med. Har däremot allvarliga funderingar på att bli medlem i svenska grenen av Pagan Federation. Den känns lite mer seriös tycker jag.

Hur som helst är det kul att äntligen få lite svar på mina trevare på nätet, kul att det leder någonstans. Jag har ju en vision om att vi ska kunna utbyta tankar, idéer och ha spännande diskussioner. Många har ju aldrig ens träffat andra wiccaner i verkligheten och känner sig nog ganska ensamma. Gudarna ska veta att jag kände mig ensam innan jag hittade mitt coven! Jag tycker det är viktigt att få känna att man är en del av en gemenskap, även om man tillhör en sådan liten minoritet som wicca. Om jag kan bidra till att någon kan känna så är jag glad. :-)

Kommentarer
Postat av: mana

Det finns verkligen många wiccaner i Sverige. Jag blev så förvånad när jag fann brevvän efter brevvän. Har dock aldrig träffat någon annan i verkliga livet. Du vet ju hur jag är :P Jag tycker om att vara ensam och har svårt med sociala situationer, men känner ändå ett litet styng av avundsjuka när jag läser om ditt coven =) Det låter så fint.

Postat av: Ceriadwen

mana: Jag blir avundsjuk på MIG SJÄLV! ;-) Ja, det är kul att märka att vi är några stycken.

2007-07-09 @ 23:41:56
Postat av: mana

många fler än man kan tro. fick en brevvän häromdagen som är 45 år och häxa, men ville inte kalla sig wiccan. tufft i alla fall, att det finns äldre också =)

2007-07-10 @ 09:43:27
URL: http://tsampika.blogg.se
Postat av: Ceriadwen

mana: Den äldsta jag har träffat var 52, men hon var lite läskig. ;-) Ganska galen på gott och ont.

2007-07-10 @ 12:56:03
Postat av: mana

Du måste ju förklara!

2007-07-11 @ 21:03:50
URL: http://tsampika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback