wicca and all things awesome -

Nya tag

Nu har jag hunnit jobba två dagar sedan förra inlägget. Jag misstänkte redan när jag skrev det där att nästa dag skulle bli bättre för det brukar vara så. Jag visste också att mina "problem" inte var så stora, jag var bara lite överväldigad av alla känslor och intryck. Men nu är jag tillbaka med ny tillförsikt. Jag klarar det här. Nästa vecka ska jag bara jobba tre dagar (!) och dessutom kanske Cheddar kommer och besöker mig nästa helg. Det skulle vara jättekul och jag väntar på svar. Får försöka tänka ut vilka saker vi kan hitta på i den här hålan, vore roligt att ha planerat något iallafall. I mailet skojade jag om att jag skulle visa henne kyrkogårdens nya damm och fontän. ;-)

Eftersom jag får vänta på tåget i 45 minuter när jag ska hem från jobbet så har jag bestämt mig för att fundera ut något jag kan syssla med. En arbetskamrat föreslog att jag kunde gå till biblioteket vilket är en fantastiskt bra idé. Jag ska bara hitta dit. Mitt mål de senaste dagarna har varit den stora billighetsaffären och jag har sannerligen inte råd att slösa bort pengar där efter varje arbetsdag! I dag inhandlade jag två toppar för 29.90, duschtvål och pumptvål. Duschtvålen hade cocosdoft så det var ett fynd eftersom både jag och min man är väldigt förtjusta i det.

När jag ringde min man efter jobbet fick jag en liten chock. Han hade blivit uppringd av en arrangör så vi ska spela på en ganska stor festival i Östergötland nu på lördag, Vätternfestivalen närmare bestämt. Ett annat band hade fått förhinder så då fick vi vår chans. Det kommer förmodligen vara den största publik vi spelat för hittills så det känns nervöst som tusan. Jag önskar vi hade vetat om det tidigare så vi kunnat repa mer och gjort klart vår nyaste låt! Den blir så bra så jag hade velat ha med den.

Nu ska jag förbereda morgondagens matlåda och hoppa i säng bums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback