wicca and all things awesome -

Kvällstankar

varg


Just nu är jag ganska uttråkad, men lite för trött för att ta mig an någonting. Jag känner för att göra något kreativt men finner ändå ingen inspiration. Jag skulle vilja uppdatera hemsidan, skriva en ritual eller vad som helst! Men hjärnan arbetar långsamt just nu. Jag har ätit så himla mycket sötsaker + druckit kaffe så huvudet har väl ballat ur av allt socker och koffein! :-) Jag har bakat väldigt mycket senaste veckan; först var det tekakor, sedan chokladkladdkaka och idag jättemuffins med dumlekola i. Fortsätter jag såhär blir jag tjock. Haha, tur att jag rör mycket på mig och att jag inte har bil (eller snarare eftersom jag inte har bil).

Nästa ämne jag skulle vilja skriva om här i bloggen är en utredning om varför wicca inte är new age. Många tror visst att det är så, vilket är lite synd när new age är mer eller mindre ett skällsord i mina kretsar. Får se när jag orkar ta mig an det. Iallafall inte ikväll.

Mina planer för imorgon är att gå upp i skaplig tid och inte sova till 11-12 som det så ofta blir när jag är ledig. Sedan ska jag dammsuga, diska, promenera och plugga. Kanske inte just i den ordningen.

Nu ska jag helt färdigställa mitt Samhain-altare och sedan repetera lite ur Nattskogens häxkurs. Det är bra grejer. :-)


Kommentarer
Postat av: mana andromeda

du, dem där muffinsen låter förbannat goda. du kan få komma hem hit och baka lite :P iof försöker jag ju gå ned i vikt, så det kanske inte vore såååå bra.

Postat av: mana andromeda

jag behöver en bild på dig förresten.

2007-10-13 @ 21:21:27
URL: http://enhaxastankar.wordpress.com
Postat av: Ceriadwen

Vad ska du med en bild till? 0_o

För att glädja dig lite blev inte muffinsarna sådär jättebra, de var lite torra. Men du hade ju bakat själv, läste jag. :-)

2007-10-14 @ 13:22:08
Postat av: mana andromeda

jag skall ha bilden i min blogg eftersom du är en varelse ;D

2007-10-15 @ 13:33:11
URL: http://enhaxastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback