wicca and all things awesome -

Vitka

Igår fyllde min man 25, eller ett kvarts sekel, som han brukar säga. I lördags var en del av hans familj och lite kompisar här och gratulerade honom, men igår var det bara vi. Vilket härligt ord, vi. ;-) På dagen tog vi det bara lugnt, eftersom vi blir helt utmattade av att ha så mycket folk över på en gång. Vi har båda ett lätt asocialt drag som dock inte gäller mot varandra, som tur är. På kvällen gick vi ut och åt och jag drack rödvin på restaurangen för första gången. Haha. Av min svärmor fick vi två fina blå soffor (som är underbart mjuka!) och en korgstol till hallen. Katterna är i full fart med att håra ner och kloa på allt och jag springer här lite fram och tillbaka och förmanar dem. Men tror ni det hjälper? De är som elefanter i en porslinsbutik.

ivybar

Funderar mer och mer allvarligt på att gå med i vitkaförbundet, men jag väntar nog till januari, annars måste jag betala då igen och jag är snål. Det är iofs inte så mycket pengar det rör sig om (180 kr) men jag får väl skylla på att jag är student. Anledningen till att jag överväger detta är att jag har kastats mot det hållet ett tag, vilket jag har nämnt i bloggen, och dessutom känner jag att det vore kul att bidra till en förening, att engagera mig. Senast igår var det någon från förbundet som hade skrivit i min gästbok och undrat om de fick använda en av mina texter till föreningstidningen.

ivybar

På grund av min mans intelligenta synpunkter ska jag ändra min Samhainåkallan något. Istället för Hekate ska jag rikta åkallan till Morrigan. Det har förresten visat sig att vi ska fira med covenet kvällen innan. Ojoj, men jag tror jag hinner hem. Skulle vara jätteroligt att få fira två gånger med olika grupper, vilken lyx! Men covenet kommer alltid i första hand i sådana här frågor.


Får se om jag kan uppdatera lite senare med mer vettiga grejer. Just nu behöver jag verkligen plugga en stund!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej..vilken trevlig sida du har..väldigt kul att läsa dina bloggar. Trevligt att du tänker gå med
i vitkaförbundet. Ju mer vi blir desto bättre. Jag är inte så ofta inne på svenska wicca numera. Tittar in någon gång men det verkar inte hända så mycket. Så det blir mest häxorifokus för mig. Men din sida la jag genast till i mina favoriter..hit kommer jag gärna igen kram tindra

2008-01-06 @ 11:39:27
Postat av: Ceriadwen

Nämen hej Tindra! Vad kul att se dig här. ^^

Jag är inte heller inne på "svenska wicca" så mycket längre, men känner inte riktigt att "häxor i fokus" är för mig. Jaja, man kan inte få allt. :-)

Kul att du gillar bloggen, det gör mig glad att höra!

Postat av: Airamya

Ja nämen se här! Klart du ska gå med i Vitkaförbundet! Eller det har du kanske gjort redan?
Härlig blogg du har förresten :) Finns mycket gott att läsa här :)
Och tack för dina fina ord på min sida. :)

2008-05-12 @ 21:39:45
URL: http://airamya.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback