wicca and all things awesome -

Kitteln & cirkeln

Nu är jag rejält trött, men tänkte skriva om en sak som jag tycker är väldigt intressant.

Jag tänkte återgå till boken Listening People, Speaking Earth, eftersom min lånetid snart går ut.  ;-) En sak som gav mig en aha-upplevelse och som jag tycker är en mycket intelligent jämförelse, är den att cirkeln kan liknas vid en kittel. Så bra sagt! Det ger verkligen en tydlig bild av cirkelns funktioner. Cirkeln är som ett kärl för den energi vi arbetar med, den håller bara den energi vi själva "häller i" och den behåller den tills vi "tömmer ut den". Kitteln/cirkeln är också en plats för förändring; det vi stoppar i ändrar form och blir något nytt. Det smälter, blandas, puttrar och doftar. :-) Det gäller också dem som arbetar i cirkeln, i cirkeln blir man ett eftersom man delar en upplevelse, samma intention och mål.

Kitteln är precis som cirkeln ett slags centrum; livmodern, värmen, platsen där det ofödda väntar på att födas, mellan två världar...

Mer från boken kommer när jag har sovit några timmar. Under tiden kan ni njuta och glädjas över den här underbara bilden, som perfekt illustrerar vad jag just skrivit! :-D

image53

Kommentarer
Postat av: mana

verkligen bra skrivet!

Postat av: maria

hej! hur går det med dig och textanalysen? om den är lika trist som när jag hade den så är det riktigt illa! det där med kaffe och bubbelgom... det var en av varje! jag får öva på tydligheten! kram

2007-09-20 @ 16:39:04
Postat av: Alice

Åh vilken underbar jämförelse!

2007-10-01 @ 07:56:54
URL: http://bloggen.fi/wicca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback