wicca and all things awesome -

Introvert

Jag drar mig inåt just nu. Att umgås eller vara runt andra människor känns som att det tar för mycket energi. Energi som jag behöver för mig själv, för att orka vara. Jobbigast är universitetet, det suger kraft och jag antar att jag halvt medvetet låter det suga kraft eftersom jag har svårt för att göra vad jag ska för tillfället. All kraft jag har kvar lägger jag som en bubbla kring huvudet, som hindrar mig från att tänka för mycket. Får inte tänka, bara vara, bara flyta. Att jag nämner universitetet beror också på de personer jag går där med, relationer som har varit knepiga ända från terminens början. I början var det jättetrevligt att åka ut dit, men senast hade jag en mardröm natten innan. Det är lustigt hur det kan svänga så kraftigt!

Jag misstänker dock att det är jag som har svängt, och inte de. Jag lät självtvivel slå rot och det hela blommade ut i en ful, beskt doftande kaktus. Taggarna växte inåt och allt osade prestationsångest och mindervärdeskomplex. Bah! Orka!

Men jag stör mig på att de andra i min grupp tror att jag vill bli som dem, jag vill ju bara bli mer jag! Jag vill inte bli en pladdrande, felsägande besserwisser bara för att de får mest cred inom läraryrket och man tror att de har så jävla mycket bra saker att säga för att de aldrig kan hålla tyst. Oj, nu kommer fler hårda ord, bäst att avsluta. Men jag behövde få det ur mig, jag är arg.

Jag hoppas att jag snart ska vara i stämning för ett muntrare inlägg, jag har egentligen massa roliga saker att berätta.

Tills dess...

http://hermitshearth.com/Lexicon.html

Kommentarer
Postat av: Sarah

Svar: Tack! Nej det är alltid en hit tillsammans! ;D

Postat av: Emma

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. Det där med att dra sig inåt och vilja behålla all sin energi för sig själv. Det händer mig titt som tätt, tyvärr.



Jag tror att människor som är riktiga pratkvarnar även har en tendens att vara s.k "energivampyrer". Så fort de sätter igång sitt "sugande" blir man själv helt kraftlös och less! Kanske det är vad som har hänt dig?



Hur som helst, låt dem inte komma åt dig! Du är stark! :)



Kram!

2008-12-15 @ 18:10:47
URL: http://isilya.blogg.se/
Postat av: mana bollocks

om du behöver prata så finns jag här <3

2008-12-15 @ 21:50:01
URL: http://iwokeupdeadtoday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback