wicca and all things awesome -

Bokprojekt

Har velat skriva en bok ganska länge och börjar nu känna att det drar ihop sig. Kanske kan det funka... Jag har dock redan kasserat två idéer. Idén som gäller just nu är att skriva en inspirationsbok om årshjulet. Ämnen jag har tänkt att den ska innehålla är egna upplevelser, meditationer, recept, övningar, olika gudomar (kort faktabakgrund, invokationer, bilder, dikter) med mera. Den röda tråden kommer att vara firandet av högtiderna. Det är en sådan bok jag själv skulle vilja läsa! :-) Har ni tips på fler ämnen ni skulle vilja läsa om?

Blev väldigt inspirerad att få tummen ur på grund av att min vän Angelika Vaala ger ut sin första bok i dagarna!

image96
 
SJÄLENS MINNEN av Angelika Vaala finns att förhandsbeställa
här. Det är en fantasyberättelse som är riktad till ungdomar.

Angelikas hemsida hittar ni här.

Kommentarer
Postat av: Nemue

Jag tänkte bara fråga dig vad det är du pluggar, för vad jag har förstått läser du väl på högskola/universitet, eller? Hur gammal är du och vad har du tänkt jobba med :)
Blessed Be

2008-02-15 @ 15:56:57
Postat av: Ceriadwen

Oj, vilka läskiga frågor! Måste jag erkänna att jag är vuxen nu? I år blir jag 24 och jag läser till att bli gymnasielärare i svenska och musiskt lärande. Har ca 2 år kvar av utbildningen, sedan kastas man ut i arbetslivet. Men om jag får som jag vill kommer jag att skriva böcker bredvid, eller kanske periodvis varva. :-)

Postat av: Nemue

Okej, vad kul :)

2008-02-15 @ 21:06:47
Postat av: Anna

Va härligt om du kommer kunna skriva! Tycker mycket om dina texter! Tycker mycket om din ide om en bok om högtiderna. Vet inte hur mycket den skulle kunna sälja här i Sverige, men JAG skulle i alla fall köpa den! :-D

2008-02-16 @ 14:08:11
URL: http://teoretikern.blogg.se
Postat av: Ceriadwen

Anna: Haha, vad skönt att veta att jag i alla fall får ETT exemplar sålt! ;-) Jag tror inte direkt att det skulle sälja jättebra, men det vore schysst med ett svenskt alternativ åtminstone.

Jag vet med mig att jag har lite svårt att slutföra saker, så jag hoppas att jag inte tröttnar. Jag kör så länge det finns ork, det är ju ett kul projekt.

2008-02-17 @ 18:14:57
URL: http://ceriadwen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback