wicca and all things awesome -

En dag i livet

Nu är pengarna för Isis-statyetten insatta så jag hoppas den kommer den här veckan, det vore trevligt. :-)

Min vän Cheddar (som jag skämtsamt kallar henne, absolut i den här bloggen) köpte en elfiol av mig som hon satte in pengar för i dag på mitt konto. Jag höll ju på att smälla av, för att hon satte in 500 kronor mer än vad jag bad om! Generös eller klubbad i huvudet är frågan! ;-)

I dag hade jag tenta i litteraturvetenskap på tiden mellan renässansen och fram till romantiken. Satt mellan 14-17, lite hyggligt länge så där. Jag tror det gick ganska bra, jag tvivlar inte på att jag får G i alla fall, så då är allt lugnt. Jag hade inte köpt något att ha med mig och äta (och jag hade inte hunnit äta lunch) så jag tog lite som jag hade hemma. Det blev valnötter, rabarbersaft och min mans lysande röda äpple som han hade sparat åt sig själv. ;-) En härlig kompott. Jag var bara glad att jag inte satte massa nötsmulor i halsen, på tysta föreläsningar fnissar ju folk åt varje litet udda ljud ibland. :-)

Jag hade förresten kommit på en fransk-klassicistisk sång som jag hade tänkt sjunga för min klasskamrat, men vi hann aldrig med det. Den går så här:

Åh Molière, Åh Racine, chock av Shakespeare, Boileau! (Melodin är någon klassisk vals eller något, vet inte vad den heter. Haha!)

Innan jag gick hem ville jag belöna mig själv för att jag utstått ännu en salstenta (det är inte min favorit-examineringsform direkt) så jag gick in på mataffären och köpte ett tvåpack semlor. Efter att ha ätit upp dem (med ett visst mellanrum) kände jag mig tung i huvudet och det påminner mig om att man verkligen måste ta hand om sin kropp. Vi kan inte bara stoppa i dem vad som helst och förvänta oss att de ska fungera utmärkt. Jag menar absolut inte att man inte ska unna sig något man tycker är riktigt gott, men när det blir för mycket av det goda säger kroppen ifrån. Jag funderar lite på om jag har kommit till den punkten att det är dags att ändra mina matvanor lite...

Nej, nu ska jag fortsätta läsa Moon Magic och lämnar er. Var välsignade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback