wicca and all things awesome -

Tillfreds

Jag känner mig så himla tillfreds just nu att jag bara måste skriva om det. Vilken underbar känsla det är! Har precis sett ett mysigt avsnitt av Miss Marple, som är min nyaste obsession. Jag får banne mig ta och läsa någon Agatha Christie- bok snart! Medan jag såg på tv drack jag kaffe med mjölk, skummad med min splitternya skummjölks-visp. :D Det var riktigt gott faktiskt. Hade till och med sådan där baristamjölk. Min man har beställt en varmt choklad med skummad mjölk någon gång i framtiden. Tänk att man för nio kronor kan köpa något som förgyller tillvaron så mycket!

Det är så underbart att ha helg! Hela veckan har jag gått på sommarkurs mellan 09-17 (nja, vissa dagar 16 tack och lov) så man har jobbat ganska hårt känns det som, det har varit intensivt. Men man känner sig ändå ganska behagligt trött eftersom det är kul arbete. Jag ångrar verkligen inte hittills att jag sökte kursen!

I dag var vi och shoppade loss lite med pengar vi fått från min kära mor. Jag handlade två linnen, en kofta och en klänning. Inte så dumt. Ja, och så den lilla vispen som jag nämnde förstås. :)

Det hände ett sådant där sammanträffande, som man misstänker inte är en slump, för ett tag sedan. För tre inlägg sedan (vilket sätt att mäta) skrev jag att jag ville läsa mer Dion Fortune. Bara dagar senare var våra grannar/vänner över och fikade. En av dem frågade ur det blå om jag hade någon bok om tarot, och så började vi diskutera dylika ting. Det visade sig att han precis hade läst en bok av Dion och sedan gick han hem och hämtade den så jag fick låna. Det var kanske inte boken jag hade tänkt mig att läsa i första hand, men ikväll ska jag börja. The Mystical Qabalah är det. Vi får väl se hur den är, spännande i alla fall att jag kom över den på det här sättet.

Nu dimper jag ner i soffan och myser resten av kvällen.

Frid!

Kommentarer
Postat av: Angelika Vaala

Aa, miss Marple! Har också nyligen hittat den serien, och älskar den! hederlig brittiks deckare, så mysig, inte en massa onödigt våld med blod och skrik och gnäll.



Dock sällan jag får se den :( sambon gillar den inte, så när han är ledig på helgerna blir det långfilm istället, och de gånger han jobbar på helgerna, så har jag svårt att komma ihåg å titta.. vilket svammel jag kom med här, haha, kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback